וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.אס.סי כפול 2

רמי קפלן

15.8.2001 / 21:46

הכנסות חברת הלייזר צמחו ב-83% אחרי חודשיים עם קוהירנט; הרווח היכה התחזיות

"אני מרוצה", אומר מנכ"ל אי.אס.סי , יאשה סיטון, בתגובה לדו"חות הרבעון השני שפירסמה היום החברה. זה הפיזמון הרגיל של סיטון במעמדים כאלה, ולמען האמת יש לו סיבה טובה להיות מרוצה. החברה שלו הכפילה את גודלה במהלך הרבעון האחרון כשמיזגה לתוכה את חטיבת הלייזר של קוהירנט, מה שלא הפריע לה להגדיל תוך כדי את ההכנסות בשיעור דרמטי ולהכות את תחזיות האנליסטים לרווח הנקי פרופורמה.

החברה דיווחה על רווח נקי פרופורמה של 10.8 מיליון דולר ברבעון השני, או 30 סנט למניה, טוב בהרבה מהתחזית הממוצעת של האנליסטים שעמדה על 24 סנט למניה. עם זאת, באופן צפוי רשמה החברה הוצאות חד פעמיות בסכום של 157 מיליון דולר, רובן כרוכות במיזוג, שבעטיין הציגה בשורה התחתונה הפסד נקי של 146.3 מיליון דולר.

121 מיליון דולר מתוך ההוצאות החד פעמיות נבעו ממחיקת נכסים לא מוחשיים, בעוד שהפסד של 36 מיליון היה במזומן. רוב המחיקות, אומר סיטון, הן תוצאה ישירה של המיזוג עם קוהירנט, למשל מחיקות מלאי בגין כפילות של מוצרים, הפרשה לחובות מסופקים בגלל איחוד של סוכני מכירות והפרשות לפיצויי פיטורים של עובדים שהפכו למיותרים אחרי המיזוג. "ההוצאות החד פעמיות יופיעו גם ברבעון השלישי, אך רק בגין נכסים לא מוחשיים ובהיקפים קטנים בהרבה", מציין סיטון.

לא כל ההוצאות החד פעמיות היו כרוכות במיזוג. אי.אס.סי הפרישה ברבעון 27.8 מיליון דולר ליישוב סכסוכים משפטיים. "מדובר בתביעה שהוגשה כנגד החברה על ידי בעלי מניות שלה בשנת 1997, בתקופת ההנהלה הקודמת", מבהיר סיטון. הסכום שהופרש נועד לממן הסדרי פשרה בתביעה זו וב-3 תביעות נוספות, בין השאר משום שאחת מחברות הביטוח של אי.אס.סי פשטה מאז את הרגל.

7 מוצרים חדשים ברבעון

שורת ההכנסות של אי.אס.סי, שכללה חודשיים של פעילות משותפת עם קוהירנט (זו הפעם הראשונה שהחברה מפרסמת דו"חות מאוחדים), מבשרת על כך שהחברה הממוזגת צועדת בדרך המלך. למרות ההתעסקות במיזוג ולמרות שמערכות החברה השונות עוד לא פועלות בשיא היעילות, הצליחה אי.אס.סי לעמוד בהדרכה שסיפקה במעמד פרסום הדו"חות הקודמים, כשדיווחה על הכנסה של 80.4 מיליון דולר.

משמעות המיזוג מקבלת משנה תוקף כאשר מוצב נתון ההכנסות לצד נתון ההכנסות ברבעון הקודם, אז נכנסו לחברה 43.9 מיליון דולר. עלייה של 83% בהכנסות תוך רבעון מוכיחה שהצהרת ההנהלה כי החברה הכפילה את גודלה במהלכו אינה רק פראזה. עם זאת, יצוין שבבית ההשקעות CIBC אופנהיימר, שהיה בין האופטימיים שבמסקרים, ציפו להכנסה גבוהה יותר ב-2.4 מיליון דולר מזו שהוצגה.

אי.אס.סי השיקה 7 מוצרים חדשים במהלך הרבעון, כולל מוצריה של קוהירנט, ולדברי סיטון זה היה הגורם העיקרי לגידול בהכנסות. קוהירנט , שהכניסה את אי.אס.סי לתחום האופטלמי, טיפול בבעיות עיניים, היתה אחראית לשניים מהמוצרים החדשים, האחד לטיפול בגלוקומה, עם שוק של יותר מ-50 מיליון חולים, והשני לתיקוני ראייה באמצעות לייזר.

במהלך הרבעון נרשמה צמיחה גם בתחום הפעילות הנרחב ביותר של החברה, התחום האסתטי, כולל מכשירים להסרת שיער באמצעות לייזר ומוצר לטיפול באקנה.

"התחלנו להפיק הכנסות מהזדמנויות הצמיחה המצוינות שמספק לנו השוק בתחומי האסתטיקה, הניתוחים והאופטלמי", אומר סיטון. "עדות לכך נציג ברבעון השלישי, אותו התחלנו טוב מאוד, כאשר נעמוד בתחזיות האנליסטים". אי.אס.סי מצפה להכנסה של יותר מ-90 מיליון דולר ברבעון השלישי. באופנהיימר, שהוא כאמור אחד ממציבי הסטנדרטים הגבוהים יותר, מצפים להכנסות של 91.3 מיליון דולר ברבעון זה.

רציונליזציה של המבנה הארגוני

במהלך הרבעון השקיעה אי.אס.סי אנרגיה רבה בביצוע רציונליזציה מחודשת של המבנה הארגוני של החברה הממוזגת. בין הצעדים שננקטו: פוטרו יותר מ-150 איש, נסגרו שישה מתקנים של החברה, צומצם סגל ההנהלה הבכיר, אוחדו או בוטלו קווי ייצור ונמחקו מלאים. התנגשויות בין צינורות הייצור וההפצה של אי.אס.סי וקוהירנט הביאו לפגיעה בשולי הרווח הגולמי, שירדו מ-65% ל-55% ברבעון זה. לדברי סמנכ"ל הכספים, שגיא גנגר, הפגיעה היתה בלתי נמנעת, וכבר ברבעון הבא צפוי שיפור בסעיף זה.

אחד מפירות המיזוג הוא חיסכון של 30 מיליון דולר במונחים שנתיים שמולידה הסינרגיה בין שתי החברות, ב-5 מיליון דולר יותר מהתחזיות המקוריות.

מבחינה פיננסית מסיימת אי.אס.סי את הרבעון עם יתרת מזומנים של כ-85 מיליון דולר ועם קו אשראי של 50 מיליון דולר מבנק הפועלים . בעבר דווח בעיתונות כי החברה מתכננת לבצע גיוס מזומנים של 100 מיליון דולר. "מצבנו הפיננסי איתן דיו ואין לנו צורך במזומנים נוספים בעתיד הקרוב", אומר סיטון. "עם זאת, הנהלת אי.אס.סי מחפשת בכל נקודת זמן הזדמנויות לשפר את מצבם של בעלי המניות שלה, ובכלל זה ייתכנו צורות שונות של גיוס מזומנים, אם הקרקע תהיה בשלה לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully