וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס: הישנות ההוצאות החד פעמיות גורמת להיטשטשות השביל לרווחיות של גילת

נטע יעקבי

15.8.2001 / 22:21

בית ההשקעות: ייתכן שהתחזיות לרבעונים הבאים יתבררו כלא רלוונטיות במידה ש"הפתעה" בדמות הוצאות חד פעמיות תחזור על עצמה; אוסקר גרוס: ה-SkyBlaster החדש יפתח לחברה דלתות

למרות שהאנליסטים בבית ההשקעות אוסקר גרוס כותבים שהם "רואים בחיוב את הרבעון השני של גילת לוויינים , ואף מאמינים שמדובר בנקודת מפנה עבור החברה", קשה להם להסתיר את האכזבה מגילת, שאומנם מתייצבת כעת, אך עתידה והשוק בו היא פועלת כבר לא נראים זוהרים כבעבר. בהתאם, חותכים האנליסטים את המלצת ה"קנייה הספקולטיווית" שנתנו למניית החברה בעבר להמלצת "תשואת יתר" שמרנית יותר.

גילת דיווחה על הוצאות חד פעמיות בגובה 15 מיליון דולר ברבעון השני. ברבעון הקודם דיווחה החברה על מחיקה חד פעמית של 48 מיליון דולר, עקב תהליכי ארגון מחדש. יום לפני פרסום הדו"חות של החברה אמר האנליסט אהוד אייזנשטיין כי הוא אינו מאמין שהנהלת החברה, שאיבדה בעבר את אמון המשקיעים, תסתכן באי עמידה משמעותית במספרים שהיא עצמה סיפקה. כיום הוא סבור כי ייתכן שייקח עוד זמן מה עד שהחברה תציג רבעון "נקי" מהוצאות חד פעמיות כמו אלה שהציגה ברבעון.

עם זאת, אייזנשטיין מרוצה למדי מתפקודה של החברה, הן בתחום מוצרי הליבה שלה - ה-VSAT - והן מצד עסקי הלקוחות. אלה היו אמנם הסיבה העיקרית לירידה בהכנסות החברה, אך האנליסט מרוצה מגיבוש אסטרטגיית המכירות בסיטונות החדשה של החברה, אשר לדעתו תתרום לצמיחה משמעותית ברבעונים הקרובים. בסה"כ, אומר אייזנשטיין, עסקי החברה בריאים, ומתייחס בכך להסכמים חדשים שחתמה החברה, בעיקר באסיה. גם צפיות החברה סבירה וייתכן כי חוזים נוספים נמצאים בדרך.

ה-SkyBlaster החדש יפתח דלתות

בתחום עסקי הלקוחות רואים באוסקר גרוס במוצר שהשיקה החברה, ה-SkyBlaster Model 360, ציון דרך משמעותי, אשר מעביר את הטכנולוגיה של גילת לתחום הלקוחות ופותח דלתות אל ספקי שירות אחרים מאלה שאיתם נהגה גילת לעבוד עד כה.

למרות הסקירה החיובית של עסקי החברה והתחזית העסקית הטובה, אייזנשטיין סבור כי תחזית החברה לרבעונים השלישי והרביעי שאפתנית מדי, ומעניק תחזית שמרנית יותר - המשקפת ככל הנראה חששות מהוצאות "חד פעמיות" נוספות. החברה צופה הכנסות של 150 ו-200 מיליון דולר ברבעונים השלישי והרביעי, בהתאמה, ואילו באוסקר גרוס סבורים כי תחזית ל-145 ו-176 מיליון דולר, בהתאמה, היא סבירה יותר.

להערכת בית ההשקעות, החוזים הנאים שהציגה החברה במהלך הרבעון השני מהווים את ההוכחה לכך שהיא לא נפגעה בצורה קשה מההאטה, וגם תחום עסקי הלקוחות מתפתח בכיוון הנכון. למעשה, נקודת התורפה היחידה של החברה היא ההוצאות החד פעמיות שהיא שולפת בהפתעה, מה שמערער את הביטחון בה.

התוואי המוביל לרווחיות נעשה פחות ופחות ברור

גם בבית ההשקעות ליהמן ברדרס סבורים, בעקבות ההוצאות החד פעמיות שנרשמו ברבעון השני, כי התוואי המוביל לרווחיות נעשה פחות ופחות ברור. האנליסטים מותירים המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 15 דולר למניה, אך מזהירים את המשקיעים לבל יופתעו מהוצאות חד פעמיות נוספות, אשר יגרמו לתחזיות לאבד משמעות. עוד הם מסייגים את תחזיותיהם באקלים הכלכלי המאתגר בו פועלת החברה.

האנליסטים וויליאם קיד וטוביאס פישביין סבורים כי עסקי ה-VSAT אמנם היו "עליזים" בהשוואה לאווירה הכללית בשוק, אך הם רחוקים מלהיות חסינים לשינויים. כתוצאה מכך, הם אומרים, החברה היתה אסרטיווית פחות לגבי התחזית לרבעונים הקרובים. עם זאת, הם מרגיעים כי לדעתם בטווח הארוך תעשיית ה-VSAT תתאושש, בעיקר עקב מחירים זולים בהרבה של הטרמינלים. אינדיקטורים לכך ניתן לראות בהסכמים בין בריטיש טלקום לבין מיזם סטארבנד של גילת ושל חברות נוספות, המכוונות לכך שהשוק לציוד לווייני יהיה רחב בהרבה ממה שאפשר לדמיין.

ובכל זאת, נקודת אור אחת בלטה בדמות המזומן בקופה - של 97 מיליון דולר, 20 מיליון דולר יותר מהתחזיות - שמעניק לחברה ביטחון, למרות רמת מלאים גבוהה.

לסיכום, בבחינת ההתנהלות העסקית של גילת בתי ההשקעות תמימי דעים כי היא נמצאת בדרך הנכונה, אך צל ההוצאות החד פעמיות, אשר גרם להם להתייחס בחשדנות להצהרות החברה, מעיב על אמונם בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully