וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה בפרסום מחריפה: ירידה של 8.4% בהוצאות על פרסום בעיתונות בצפון אמריקה ברבעון השני

יהודה שויצר

15.8.2001 / 23:57

ההוצאות על פרסום הסתכמו ב-11.1 מיליארד דולר; ההאטה הכלכלית הובילה לנפילה של 33.4% בהוצאות על מודעות הדרושים

ההאטה בפרסום גלשה גם לרבעון השני של השנה, כך עולה מדו"ח שפירסם היום איגוד העיתונות האמריקאי. מהדו"ח עולה כי ההוצאות על פרסום בעיתונות בצפון אמריקה ירדו ב-8.4% במהלך הרבעון השני לעומת הרבעון המקביל ב-2000. ההוצאות על פרסום הסתכמו ב-11.1 מיליארד דולר.

מנתוני האיגוד, המייצג 2,000 עיתונים בצפון אמריקה, עולה כי הירידה החדה ביותר חלה במודעות הדרושים. הנפילה של חברות הדוט.קום וההאטה הכלכלית הפושטת בארה"ב, המתבטאת בפיטורים המוניים, הובילו לנפילה של 33.4% בהוצאות על מודעות הדרושים ל-1.4 מיליארד דולר.

ענף הקמעונות, המפרסם הגדול ביותר בארה"ב, צימצם את הוצאותיו על פרסום ב-2.2% ל-5.3 מיליארד דולר. ענף שממשיך להזרים כספים לעיתונות הוא ענף הנדל"ן, שהיקף הוצאות הפרסום שלו עלה ב-8% ל-782 מיליון דולר. עם זאת, יש לציין כי העלייה החדה בהוצאות על פרסום נדל"ן נובעת גם מפרסום של מאות משרדי חברות היי-טק שנסגרו ונכסים שנותרו מיותמים מפאת חוסר דרישה.

שינויים בהרגלי הצריכה

ההאטה הכלכלית בארה"ב היא שהובילה לדפוסי צריכה שונים ושינתה לרעה את השקעותיו של המגזר התאגידי בכל התחומים, ובתחום השיווק והפרסום בפרט. ברבעון הראשון של השנה ירדו תקציבי הפרסום של החברות בארה"ב ב-5.2% ביחס לרבעון המקביל ב-2000.

חברות הענק, המהוות את מקור לחמם העיקרי של הפרסומאים והעיתונים, קיצצו את תקציבי הפרסום שלהן. דוגמה בולטת לכך היא ג'נרל מוטורס (סימול GM), המפרסמת מס' 1 בארה"ב, שקיצצה את תקציבי הפרסום שלה ב-24% ל-516 מיליון דולר. יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס (סימול MO) קיצצה את תקציבי הפרסום שלה ב-28% ל-346 מיליון דולר.

העיתונות במשבר

הירידה בהכנסות מפרסום הובילה את ענף העיתונות לאחר המשברים הגדולים בהיסטוריה שלו. כבר מספר רבעונים ברציפות שהעיתונים הגדולים מדווחים על ירידה חדה בהכנסות ועל צעדי קיצוץ מרחיקי לכת על מנת להתמודד עם ההאטה.

רק לשם המחשה, חברת דאו ג'ונס (סימול DJ), המוציאה לאור את העיתון "וול סטריט ג'ורנל", הודיעה בשבוע שעבר כי שטחי הפרסום בעיתון ירדו ב-30% בחודש יולי. החברה מסרה כי שטחי הפרסום (linage) בעמודי החדשות הכלליות צנחו ב-35.5%, בעוד ששטחי הפרסום בעמודי הכלכלה ירדו ב-27.4% ושטחי הפרסום בעמודי המודעות המסווגות ירדו ב-11.8%.

ה"וול סטריט ג'ורנל", אחד העיתונים החשובים והגדולים בארצות הברית, נחשב למדד המשקף את מצב ענף הפרסום. דאו ג'ונס דיווחה לאחרונה על נפילה של 51% ברווחי הרבעון השני, לאחר שברבעון הראשון צנחו רווחיה ב-82%. אם לא די בכך, קבוצת העיתונות הזהירה כי הרווחים ברבעון השלישי ייפלו ב-60% מהתחזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully