וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר ממשיך לקצץ את הסמכויות של זליכה: לא תוארך כהונתו כיו"ר נכסים מ.י

שלומי שפר

24.12.2006 / 9:15

הערכות הן כי גם מינויו כיו"ר חברת הביטוח הממשלתית ענבל לא יחודש



שר האוצר אברהם הירשזון ממשיך לצמצם את הסמכויות של החשב הכללי באוצר, ירון זליכה. באוצר אישרו הבוקר כי השר אינו מתכוון להאריך את הכהונה של זליכה כדירקטור (ויו"ר) של החברה הממשלתית נכסים מ.י, שתפוג בסוף החודש.



נכסים מ.י היא זרוע הממשלה העוסקת בהפרטה של חברות ממשלתיות, כאשר בשנים האחרונות היא היתה אחראית בעיקר על הפרטת שני בנקים: דיסקונט (הפרטה שהושלמה) ולאומי - הפרטה שעדיין נמצאת בהליכי אישור של בנק ישראל.



לאחרונה הועלו הצעות, גם של זליכה, לסגור את נכסים מ.י., המנוהלת על ידי סגן החשב הכללי, איציק קליין, זאת בטענה כי אין זכות לקיומה לאחר שהושלמו למעשה ההפרטות של נכסי המדינה. ההערכות הן כי הירשזון אינו מתוון לפי שעה לסגור את החברה. כמו כן מעריכים במשרדים הממשלתיים שר האוצר מתכנן לזליכה "תרגיל" דומה גם בחברת הביטוח הממשלתית, ענבל, שזליכה משמש גם כיו"ר שלה.



המהלך לצמצום סמכויותיו של החשכ"ל נמשך מזה מספר שבועות, והחל כאשר הירשזון הודיע על כך שהוא נוטל מזליכה את הסמכות לטפל במשבר ברשויות המקומיות. במשרד האוצר טוענים בכירים רבים חושבים כי החשב הכללי מקשה על עבודת המשרד וכי ישנה אווירה לפיה על כל דבר החשב הכללי רץ למבקר המדינה להתלונן. לאחרונה פורסם כי ישנה כוונה של הממשלה לקחת מהחשב הכללי גם את הסמכות למנות את החשבים השונים במשרדי הממשלה, פעולה זו היתה לוקחת למעשה את יכולת הפיקוח של האוצר על עמידה בתקציב המדינה. שר האוצר הירשזון הודיע כי אין בכוונתו לבצע מהלך כזה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully