וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גאידמק שוקל להתמודד על ראשות העיר ירושלים

לילי גלילי

24.12.2006 / 8:17

לדברי מקורביו, המיליארדר דווקא מעדיף להתמנות לשר לענייני תפוצות



ארקדי גאידמק בוחן התמודדות על ראשות העיר ירושלים בבחירות שיתקיימו בעוד כשנתיים. מקורבים לגאידמק אישרו כי תוכנית כזאת אכן נבחנת ואף נידונה בשיחות שקיים גאידמק עם אישים בירושלים, ביניהם גורמים חרדים, אך לא הבשילה עדיין לכלל החלטה. גאידמק גם שיתף ברעיון אישים המקורבים אליו במוסקווה, היכולים לסייע לו בקידום המהלך.



הרעיון להתמודד על ראשות העיר ירושלים צבר תאוצה במהלך מעורבותו של גאידמק במאמצים לפתור את העימות שהתפתח בעיר סביב קיומו של מצעד הגאווה. באחת ההתבטאויות בנושא, אמר גאידמק לא מכבר כי הוא "יכול לקחת את ירושלים בקלות". החיבור בין אוהדי בית"ר ירושלים לבין החרדים הוא תשתית אלקטורלית הכרחית בירושלים.



אחד הצעדים החשובים ביותר שנקט גאידמק עד כה במסגרת ההיערכות האפשרית להתמודדות על ראשות העיר, היא העמקת הקשרים עם המגזר החרדי בכל רחבי הארץ, ובירושלים בפרט, כמו גם הדגשת זיקתו האישית למסורת היהודית. ההשקעה במגזר זה בלטה במיוחד במסיבה שערך גאידמק בשבוע שעבר, אליה הגיעה נציגות מפתיעה של המגזר החרדי. בקהל בלט שיעורם הלא פרופורציוני בסוג כזה של אירוע של חברי כנסת של יהדות התורה וש"ס. אליהם חבר גם הרב מנחם פרוש הקשיש, חבר כנסת בעבר, שאמר ל"הארץ" שהטריח עצמו למסיבה מתוך כבוד למארח שמזכה אותו בכבוד.



עם זאת, אישים המקורבים לגאידמק אמרו אתמול ל"הארץ" כי התמודדות על ראשות עיר מחייבת הצהרת הון ונטילת פסק זמן ממושך מעסקיו הענפים, שני מהלכים שבהם יהסס גאידמק לנקוט. עם זאת, גאידמק עצמו לא שולל את האופציה הזאת על הסף. ההערכה היא, כי החלופה המועדפת עליו עתה היא הקמת מפלגה שתסייע לבחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה, בתמורה לתפקיד שר, בלי לכהן כחבר כנסת. התפקיד המועדף על גאידמק הוא שר לעניני תפוצות. לדברי אותם גורמים, גאידמק יוכל לסייע לנתניהו בגיוס תמיכתם המאסיווית של מגזרים אליהם הוא מקורב - כמו הדרוזים, הבדואים, ציבור ערביי ישראל וקהילת דוברי הרוסית.



נציגים של כל המגזרים, ביניהם ראשי דתות, היו בין המוזמנים למסיבה שערך גאידמק, ושאליה הגיע נתניהו בשעות הלילה המאוחרות. במערכת הפוליטית רואים בעצם הופעתו של נתניהו באירוע חיזוק של הברית הפוליטית שיכולה להיטיב עם שניהם. בעתיד הקרוב, צפוי גאידמק לרכז את מאמציו בקרב ציבור דוברי הרוסית, בקרבם מיעט לפעול עד כה. על פי התוכנית המתגבשת, נתניהו יהיה האורח המרכזי באירועים שייזום גאידמק עם דוברי הרוסית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully