וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר השיכון, מאיר שטרית, ביקש מהממשלה לבטל את פרויקט השיקום בכ-65 שכונות

רותי סיני

24.12.2006 / 10:23

בין השכונות שבהן יבוטל הפרויקט: שכונת פת בירושלים ושכונת התקוה וכפר שלם בתל אביב





הצעת ההחלטה אמנם קובעת כי הפעילות בשכונות אלה תושהה למשך חמש שנים, אבל במשרד השיכון מודים שאין סיכוי רב להזרמת תקציבים מחודשת בעתיד. לנוכח אילוצי התקציב החליט משרד השיכון לרכז את פעילות השיקום ב-37 שכונות שמצבן נחשב חלש במיוחד. אלו כוללות את שכונת בית צפאפא בירושלים, בית שמש הישנה, שכונות בלוד, רמלה, ירוחם, עכו, קרית גת, רחובות, עפולה, אור עקיבא, דימונה, בני ברק, אשקלון, רהט, תל שבע, ג'סר א-זרקא, ועוד.



פרויקט שיקום שכונות מופעל מאז סוף שנות ה-70 בכמאה שכונות מהחלשות בישראל. "ביטול הפרויקט ידון את השכונות להמשיך ולבוסס בעליבותן ללא סיכוי אמיתי להיחלץ מן המצוקה ולהדביק את הפער ביניהן לחברה הישראלית", כתב בסוף השבוע ח"כ רן כהן (מרצ), שכיהן בעבר כסגן שר השיכון, לשרי העבודה ולראש הממשלה אהוד אולמרט.



על פי מסמך שהוכן לפני חודשיים על ידי מרכז המחקר והמידע בכנסת, בפרויקט הושקעו 10 מיליארד שקלים - מאז שהוחל על ידי ראש הממשלה אז מנחם בגין ועד אמצע שנת 2006. לפי הערכת משרד השיכון, נדרשים שלושה מיליארד שקלים נוספים לטפל בשכונות שבהן מופעל הפרויקט כיום ושלושה מיליארד נוספים לכ-50 שכונות שעדיין לא נכללות בו וממתינות לתורן. אלא שבאז שנת 2001 תקציב הפרויקט קוצץ בכ-75% - מ-193 מיליון שקלים בשנה ל-48 מיליון בתקציב 2006.



תושביהם של חלק מהשכונות, בליווי ארגון שתי"ל, מתכוונים לפתוח במאבק. הם טוענים שבחלק מהמקרים נתוני הלמ"ס כוללים גם חלקים מבוססים בשכונות ואינם משקפים את מצבם של מרבית התושבים. "מה יהיה עתיד ילדינו? מי ייקח על עצמו מימון הפעילות הזו - האם נפנה לגאידמק?" כתבו התושבים בהודעה שפירסמו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully