וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות תביעות הקואליציה תמורת תמיכה בתקציב - 8 מיליארד שקל

צבי זרחיה

24.12.2006 / 8:20

אולמרט והירשזון נחושים להדוף את כל הדרישות ולהותיר ללא שינוי את מסגרת התקציב



מאת צבי זרחיה ומוטי בסוק



הגדלת הסיוע למפוני גוש קטיף, העברת מאות מיליוני שקלים למוסדות דת חרדיים, תוספת מפקחים למחלקות הגריאטריה של משרד הבריאות, תוספות של מאות מיליוני שקלים לתקציב הישיבות והקדמת ההעלאה של שכר המינימום - אלה הן רק חלק זעיר מהדרישות שהציבו סיעות הקואליציה בתמורה לתמיכתן בהעברת תקציב 2007 בכנסת בשבוע הבא. לפי חישוב של TheMarker, מסתכמות דרישות הסיעות ב-7-8 מיליארד שקל - כל מפלגה וסדר היום החברתי שלה.



עם זאת, ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר האוצר אברהם הירשזון נחושים להדוף את כל הדרישות ולהותיר ללא כל שינוי את מסגרת התקציב, יעד ההוצאה ויעד הגירעון.



מחר צפויה ועדת הכספים להצביע על סעיפי חוק ההסדרים. ההצבעה בכנסת על התקציב וחוק ההסדרים בקריאה השנייה והשלישית תתקיים ביום רביעי הבא. בקואליציה מעריכים כי למרות תביעות הסיעות ואיומיהן שלא לתמוך בתקציב, התקציב יאושר. זאת מאחר שמרבית המפלגות אינן מעוניינות בבחירות.



בקואליציה מעריכים כי ייתכן משבר עם מפלגת העבודה, לנוכח הצהרתו מיום שישי של יו"ר הסיעה, ח"כ יורם מרציאנו, ולפיה יו"ר המפלגה פרץ והוא לא יופיעו לפגישה היום, אם קודם לכן לא יושג הסכם שבו תהיה היענות לדרישותיה.



ראש אגף התקציבים באוצר, קובי הבר, אמר כי דרישות הסיעות לתוספות מנותקות מהמציאות. לדבריו, כל תוספת, אם תהיה, לסעיפים אזרחיים בתקציב ל-2007, תצטרך לבוא על חשבון קיצוץ בתקציב אחר.



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר האוצר, אברהם הירשזון, יאמרו היום לראשי כל סיעות הקואליציה כי בעקבות ההחלטה להגדיל את תקציב הביטחון ב-1.9 מיליארד שקל ב-2007, כל דרישותיהם לתוספות תקציב לנושאים אזרחיים, בעיקר חברתיים, נדחות על הסף. לפי חישוב של TheMarker, דרישות הסיעות נאמדות ב-7-8 מיליארד שקל. מחר צפויה ועדת הכספים להצביע על סעיפי חוק ההסדרים. ההצבעה בכנסת על התקציב וחוק ההסדרים בקריאה השנייה והשלישית תידחה מ-1 בינואר ל-3 בינואר בשל החג המוסלמי עיד אל אדחה.



אולמרט והירשזון ידגישו היום כי מסגרת התקציב ב-2007 תישאר ללא שינוי, כולל יעד ההוצאה ויעד הגירעון. ראש הממשלה ושר האוצר ידרשו מראשי סיעות הקואליציה תמיכה ללא ערעור בכל דיוני התקציב, שנכנסים השבוע לשלב הסופי שלהם, תחילה בוועדות הכנסת, ובעיקר בוועדת הכספים, ובהמשך במליאה.



בקואליציה מעריכים כי למרות תביעות הסיעות ואיומיהן שלא לתמוך בתקציב, הרי שלאחר מו"מ ממושך התקציב יאושר. זאת מאחר שמרבית המפלגות אינן מעוניינות בבחירות. אי-אישור התקציב עד 31 במארס 2007 יביא להקדמת הבחירות ל-30 ביוני.



עם זאת בקואליציה מעריכים כי ייתכן משבר עם מפלגת העבודה, לנוכח הצהרתו מיום שישי של יו"ר הסיעה, ח"כ יורם מרציאנו, ולפיה יו"ר המפלגה עמיר פרץ והוא לא יופיעו לפגישה היום, אם קודם לכן לא יושג הסכם שבו תהיה היענות לדרישותיה. יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה) אמר: "כשראש ממשלה מזמין, חברי קואליציה חייבים להגיע. אם הם לא רוצים להגיע - הם יכולים לפרוש מהקואליציה". שרי העבודה ידונו היום בבוקר בעניין התקציב.



הקואליציה מונה 78 חברי כנסת, וללא העבודה - 59. בכנסת מעריכים שהעבודה לא תתנגד לתקציב, אלא אם תחליט לפרוש מהקואליציה. במקרה כזה מספיק ששני ח"כים מהאופוזיציה ייעדרו, כדי שניתן יהיה להעביר התקציב.



חברי מפלגת יהדות התורה צפויים להיעדר מההצבעה בתמורה להעברת 290 מיליון שקל למוסדות החינוך החרדי. יו"ר ועדת הכספים ח"כ יעקב ליצמן כבר הגיש את התביעה הזו למשרד האוצר.



בימים הקרובים יחלו גישושים עם ח"כ ניסן סלומיאנסקי (האיחוד הלאומי-מפד"ל) במטרה לבחון את התביעות שמציבים חברי המפלגה בתמורה להיעדרות מההצבעה על התקציב או הימנעות. מדובר בדרישות להעברת כספים לאולפנות לבנות וישיבות תיכוניות לבנים, ישיבות הסדר ועוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully