וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת מאמנת הכושר: השופט גלדשטיין יפרוש בשבוע הבא; עורכי דין דורשים כי יסיים תיקיו

ענת רואה

24.12.2006 / 8:35

השופט איתן אורנשטיין מראשון לציון מונה למחליפו



"אשרי האדם ששמע הספדיו עוד בחייו", ו"דודו גלדשטיין עוזר גם לפועלת הניקיון" - במלים אלו נפרדו בימים האחרונים מזכירות וקלדניות בית המשפט המחוזי בתל אביב מהרשם דוד גלדשטיין. גלדשטיין הודיע באחרונה על החלטתו לפרוש מתפקידו בעקבות פרשת מאמנת הכושר. הפרישה תיכנס לתוקף בימים הקרובים, כאשר בשלב זה לא ברור אם גלדשטיין יוכל להמשיך ולסיים הטיפול את בתיקים שלו. הדבר מעורר דאגה רבה בקרב עורכי הדין שתיקיהם מטופלים אצל השופט הפורש.



אמנם עובדות הפרשה לא התבררו עד תום, אך גלדשטיין נחשד בכך שהוציא תסקיר מבחן של נאשם מתיק שטופל על ידי שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי, והעבירו למתלוננת בתיק, שהיא מאמנת הכושר שלו. לפני כחודש שכר גלדשטיין את שירותיו של עו"ד נתי שמחוני שהודיע בשמו כי גלדשטיין מתכוון להיאבק עד תום על חפותו וכי הוא אינו מתכוון לפרוש. אולם, לא חלפו ימים רבים וגלדשטיין הודיע על התפטרותו. למחליפו, מונה שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, איתן אורנשטיין.



כתוצאה מכך שהפרישה מתוכננת לתחילת השבוע הבא, החלו בימים האחרונים עורכי דין בשיגור פניות להנהלת בתי המשפט, במטרה לברר מה יעלה בגורל התיקים שלהם המטופלים אצל גלדשטיין. כך, למשל, במכתב שכתב עו"ד ראובן בילט לנציבת תלונות הציבור על שופטים טובה שטרסברג-כהן ולמנהל בתי המשפט משה גל, הוא ציין כי חובה על המערכת המשפטית לפעול כדי שבדיונים שבהם התחיל, שמע את טענות הצדדים והוגשו סיכומים, ישלים השופט הפורש את המלאכה. "אם לא כן, ייגרם עוול לצדדים ולעורכי הדין", כתב בילט והוסיף, "אין לתקן עוול - אם נעשה על ידי השופט בנושא הקשור בפרישתו - על ידי גרימת עוול אחר".



עו"ד בילט דרש להורות כי במשך שלושת החודשים שלאחר פרישתו של גלדשטיין הוא יעסוק בכתיבת החלטות. הדברים לא נכתבו בחלל ריק: חרף העובדה כי שופטים פורשים נדרשים תמיד להשלים בתוך שלושה חודשים את הטיפול בתיקיהם, הרי שבמקרה זה נראה כי המערכת המשפטית להוטה להביא לכך כי גלדשטיין יסיים את תפקידו בהקדם האפשרי, אף מבלי לאפשר לו לסיים הטיפול בתיקיו. ניסיון לקבל תשובה לסוגיה מדוברות בתי המשפט לא עלה יפה. במענה לשאלה אם לרשות השופט גלדשטיין יעמדו שלושה חודשים למתן החלטות, נמסרה תשובה עמומה שלפיה מועד הפרישה הוא בשבוע הבא, וכי "השופט גלדשטיין יסיים את כל התיקים שהתחיל בהם", תוך סירוב לפרט מעבר לכך.



לא בכל מקרה שבו מתעוררת בעיה אתית עם שופט נוהגת הנהלת בתי המשפט באופן זה. כדוגמה לכך ניתן להזכיר את המקרה של שופט בית המשפט לענייני משפחה בדימוס, אבידן גלובינסקי, שפרש על רקע טענות של עורכות דין כי הטריד אותן מינית. גלובינסקי, שכפר בכל הטענות נגדו, הודיע על פרישה באוגוסט 2005 וסמוך למועד זה הוא החל בביטול דיונים שנקבעו בפניו. זמן קצר לאחר מכן שב במפתיע לטפל בתיקים. דוברות בתי המשפט מסרה אז כי השופט ייצא לחופשה בסוף ינואר 2006 ויפרוש מתפקידו ב-30 באפריל 2006. "עד אז יסיים השופט את התיקים שלו", נמסר.



אולם בדיקה שערך TheMarker בסוף מאי 2006 העלתה כי השופט עדיין כיהן בתפקידו. אז התברר כי מועד הפרישה התעדכן ונקבע ל-19 בנובמבר 2006 - יותר משנה מהמועד המקורי. דוברות בתי המשפט מסרה בשעתו בתגובה כי גלובינסקי הודיע על פרישה מרצון ובנסיבות אלה היה זכאי למצות את הזכויות שצבר בעת תקופת כהונתו כשופט, לרבות תקופת שבתון.



מכתב הפרידה של הקלדניות



"דודו גלדשטיין - האדם והנשמה.



האיש שעושה לא רק משפט, גם צדק.



רגיש ומבין נפש הבריות.



דן בתיקים עד השעות הקטנות של הלילה.



בקיא ברפואה, המומחים פעורי פה.



פותר סכסוכים במשפחה,



עוזר גם לפועלת הניקיון,



כל חטאו בטוב ליבו



העובדות שפורסמו אינן מדויקות.



אשרי האדם ששמע הספדיו עוד בחייו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully