וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייב להימכר: בנק יהב מעלה את דמי הניהול בקופות הגמל ב-60% - במטרה לקדם את מכירתן

רם דגן

24.12.2006 / 8:30

יהב שבשליטת הפועלים חייב למכור את קופות הגמל שלו, כדי שהפועלים יקבל רישיון ייעוץ פנסיוני



בנק יהב שבשליטת בנק הפועלים מגביר את המאמצים למכור את קופות הגמל שלו. בחודש שעבר החליט הבנק על ייקור דמי הניהול הנגבים מעמיתי הקופות ב-60%. ב-2005 גבה יהב בקופות הגמל דמי ניהול ממוצעים של כ-0.33%, והחל מפברואר הקרוב שיעורם יעלה ל-0.52%. בבנק אומרים כי ייקור דמי הניהול מתבצע לאור התייקרות העלויות הכרוכות בניהול הכסף, הנגזרות בעיקר מהוצאות רגולטוריות; אך ההערכה היא שהמהלך, שישפר את רווחיות הקופות, נועד להאיץ את מכירתן.



יהב, שמתמחה בשירות עובדי מדינה, נחשב לבנק שגובה באופן מסורתי את דמי הניהול הנמוכים ביותר בתעשיית הקופות הבנקאיות. המשמעות היא כי קופות הגמל של הבנק מניבות רווחים נמוכים יחסית, ועל כן ייאלץ הבנק למכור אותן במחיר נמוך.



למרות הרצון להשיג מחיר גבוה, בנק יהב חייב למכור את קופות הגמל מהר ככל האפשר, לאור האחזקה של בנק הפועלים ביהב. הפועלים, ששולט ביהב (50%), יכול לקבל רישיון ייעוץ רק אם ימכור את כל קופות הגמל שלו, לרבות קופות הגמל של יהב. על ידי העלאת דמי הניהול בקופות אמור יהב לשפר את רווחיותן, ולעודד את המתעניינים ברכישתן.



יהב מנהל 4.429 מיליארד שקל בשבע קופות גמל ו-2.684 מיליארד שקל בשתי קרנות השתלמות. תשואות קופות הגמל של הבנק היו ב-2005 כ-13% בקופות הגדולות וכ-6.5% בקטנות, ותשואת קרנות ההשתלמות היתה כ-12%. יהב הצהיר לפני כחודש וחצי שהוא מעוניין למכור את הקופות. אחד הגופים שהתעניינו ברכישה הוא בית ההשקעות אפסילון שבשליטת אי.די.בי. במקביל ליהב מנהל הפועלים מגעים מתקדמים על מכירת קופות גדיש שבבעלותו.



בהודעה שפירסם הבנק נאמר: "לצערנו אין באפשרות הבנק לקבל את מלוא השירותים המתחייבים משינויי החקיקה שהתבצעו לאחרונה בדמי הניהול בשיעורם הנוכחי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully