וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד ההנפקות הרוסי בלונדון נמשך: הבנקים סברבנק ו-VTB יגייסו כ-16 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

24.12.2006 / 9:16

30 חברות רוסיות מתכננות הנפקות ב-LSE בשנת 2007, דיווח "אובזרוור"



מצעד החברות הרוסיות המנפיקות את מניותיהן בבורסת לונדון (LSE) נמשך. סברבנק (Sberbank) ו-VTB - שניים מהבנקים הממשלתיים הגדולים ברוסיה - מתכננים הנפקות בבורסת לונדון, הבורסה הגדולה באירופה. סברבנק, הבנק הגדול ברוסיה, מתכנן לגייס עד 6 מיליארד ליש"ט (11.7 מיליארד דולר) בהנפקת מניות בחודש פברואר. מניות סברבנק כבר נסחרות בבורסת מוסקווה לפי שווי של 58.5 מיליארד דולר. הבנק VTB מתכנן לגייס כ-4.5 מיליארד דולר בחודש מאי.



מצעד ההנפקות של חברות רוסיות בבורסת לונדון שנרשם השנה, אשר הגיע לשיאו בהנפקת רוזנפט - במסגרתה גייסה חברת הנפט השלישית בגודלה ברוסיה 11 מיליארד דולר בלונדון - צפוי להימשך גם בשנת 2007. לדברי מקורות בסיטי של לונדון, 30 חברות רוסיות כבר החלו בהליכים לקראת הנפקות בבורסת לונדון ב-12 החודשים הקרובים, דיווח היום העיתון הבריטי "אובזרוור".



שפע ההנפקות בבורסת לונדון, אשר בה בוצעו כ-15% מגיוסי ההון בעולם השנה, צפוי לסייע לבורסה להדוף את ניסיונות רכישתה מצד בורסת נאסד"ק האמריקאית. בשבוע שעבר המליצה בורסת לונדון לבעלי המניות שלה לדחות הצעת רכש עוינת ומשופרת בסך 2.7 מיליארד ליש"ט (5.3 מיליארד דולר) שהגישה לה נאסד"ק מוקדם יותר החודש. בורסת לונדון, אשר העריכה בשבוע שעבר כי רווחיה ברבעון הנוכחי צפויים לזנק ב-48% לפחות לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, והתחייבה להגדיל ב-50% את הדיווידנד שתחלק למשקיעים בשנת הכספים המסתיימת בסוף מארס - קבעה כי הצעת הרכש המשופרת של נאסד"ק עודנה משקפת שווי נמוך משווייה בפועל של הבורסה.



נאסד"ק, המחזיקה בנתח של 28.75% ממניות בורסת לונדון, זקוקה להיענותם של מעט יותר מחמישית מבעלי המניות של הבורסה הלונדונית על מנת לבצע את ההשתלטות. נאסד"ק הגישה החודש לבורסת לונדון הצעת רכש עוינת, לפי מחיר של 1,243 פני למניה, לאחר שבורסת לונדון כבר דחתה שתי הצעות קודמות שלה בתשעת החודשים האחרונים. בורסת לונדון דחתה הצעות קודמות מצד נאסד"ק, וכן מצד מחזרות אחרות, בטענה כי ההצעות נמוכות מדי ואינן מכירות בהישגי החברה ובצפוי לה בהמשך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully