וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בענף ה-IT: נשיא נס צפוי לעזוב את תפקידו

גיא גרימלנד

24.12.2006 / 12:30

מחליף אפשרי לרביב צולר הוא איציק אידלמן, סמנכ"ל הכספים של נס. בחברה מכחישים את הידיעה

שמועות בענף ה-IT הישראלי גורסות כי רביב צולר, נשיא נס טכנולוגיות, צפוי לעזוב את החברה בתחילת חודש ינואר. בנס טכנולוגיות הכחישו את הידיעה, אך מספר גורמים בענף ה-IT, המעורים מאוד בשוק המקומי, הביעו בימים האחרונים בפני TheMarker הערכה כי אכן צולר צפוי לעזוב את החברה בקרוב. גורם אחר העריך כי צולר צפוי לקבל תפקיד באחת מקרנות ההשקעות הפועלות בארץ. שם אחד שהוזכר כמחליף אפשרי לצולר הוא איציק אידלמן, סמנכ"ל הכספים של נס.

צולר החל את דרכו המקצועית כשותף במשרד רואי חשבון. לאחר מכן הקים צולר בשוק ההון חברה בשם אייפקס מוצרים. ב-99' הכיר את משפחת וולפסון האמריקאית, בעלי נס טכנולוגיות, והקים את החברה יחד עם זאב וולפסון. למעשה נס טכנולוגיות היא שילוב של שש חברות: טכם, קונתהל ואחרות. החברה מספקת שירותי מיחשוב ומיקור חוץ בארץ ובעולם. כמו כן היא נציגת חברת SAP העולמית בישראל.

לחברה פעילות בקנדה, צ'כיה, גרמניה, הודו (שם היא מפעילה מרכזי מו"פ גדולים), מלזיה, רומניה, סינגפור, סלובקיה, שוויץ, תאילנד, בריטניה וארה"ב. לנס יש 7,240 עובדים.

עזיבת צולר ממשיכה את המגמה בשנתיים האחרונות, של כסאות מוסיקליים בתעשיית ה-IT הישראלית. גיל רוזנפלד, ששימש מנכ"ל hp ישראל, עבר לשמש סגן נשיא בכיר בפרטנר תקשורת; יהושע בקולה, מנהל חטיבת IGS ביבמ ישראל, עבר לשמש מנכ"ל hp ישראל, ואילו אודי וינטראוב מונה למנכ"ל One1 תוכנה במקומו של אלדד בר-אדון. את וינטראוב, ששימש מנכ"ל אומניטק, החליף עודד טל; אשר בהרב, מנכ"ל טלדור היוצא, הוחלף על ידי דורון ספיר; דני ימין החליף את אריה סקופ כמנכ"ל מיקרוסופט ישראל.

צולר אחראי להפיכת נס טכנולוגיות לחברת שירותי ה-IT הישראלית הגדולה ביותר בעולם. גם בישראל יש לה פעילות עצומה, עם לקוחות כגון בנק לאומי, הבנק הבינלאומי הראשון, הפניקס, כלל, משטרת ישראל, משרד התיירות, משרד התמ"ת, שירותי בריאות כללית, פרויקט מרכב"ה באוצר, שטראוס-עלית, משרד הביטחון וצה"ל, אמדוקס וקומברס.

בשנתיים האחרונות קבעה חברת המחקר STKI כי נס היא חברת ה-IT המובילה בישראל, אם כי מטריקס, חברת שירותי ה-IT השנייה בגדולה בישראל, טוענת בשנים האחרונות שהיקף פעילותה בארץ גדול מזה של נס. עוד חברה הטוענת לכתר מלכת שירותי ה-IT היא מלם - תים, אך שתי החברות עדיין לא מוזגו באופן סופי.

צולר חתום גם על הנפקת נס טכנולוגיות. החברה השלימה בסוף שנת 2004 הנפקה בהיקף כספי של 140 מיליון דולר. הנפקת נס היתה ההנפקה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט ב-2004. זו גם היתה אחת ההנפקות הגדולות ביותר שביצעה אי פעם חברה ישראלית בארה"ב, וההנפקה הגדולה ביותר מאז התפוצצות בועת המניות בוול סטריט ב-2000.

התוצאות הכספיות של נס ברבעון השלישי מעידות כי הרווח הנקי הגיע ל-7.9 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הגיעו לשיא של 119.1 מיליון דולר, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות ב-30 בספטמבר 2006 עלה ל-548 מיליון דולר, עלייה של 25% בהשוואה ל-439 מיליון דולר ב-30 בספטמבר 2005.

בתחזית לרבעון הרביעי של 2006 מצפה נס להכנסות של לפחות 132 מיליון דולר ורווח למניה בדילול מלא של לפחות 0.25 דולר. נס סיימה את 2005 עם צמיחה של 27% בהכנסות, ל-385 מיליון דולר, ועלייה של 51% ברווח הנקי ל-21.7 מיליון דולר.

לאחרונה מימש רביב צולר 150 אלף אופציות ברווח מוערך של כמיליון דולר, כ-4.2 מיליון שקל. מניית נס נסגרה ביום המסחר האחרון על שווי של 14.64 דולר. שווי השוק של נס הוא 538 מיליון דולר.

מנס טכנולוגיות נמסר כי אין בכוונת רביב צולר לעזוב את תפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully