וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מתנגדת להחלת חוק ההגבלים על חברות התעופה

צבי זרחיה

24.12.2006 / 13:48

על פי ההצעה המקורית, רשות ההגבלים תוכל לבחון את הסכמי הקוד שרינג בין חברות התעופה

בועדת הכספים של הכנסת אין לפי שעה רוב לממשלה בעד הסעיף בחוק ההסדרים המציע להחיל את חוק ההגבלים העסקיים גם על חברות התעופה. לפי הסעיף הרשות תוכל לבחון את ההסכמים בין חברות תעופה ישראליות, חברות תעופה זרות והסכמים בין חברות זרות לבין עצמן - אם יש להן נציגות בישראל ואם לאחת החברות יש נציגות בישראל, והטיסות לישראל וממנה מהוות נתח משמעותי במחזור העסקים שלה.

מרבית הח"כים בוועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה דורשים לפצל את הסעיף מחוק ההסדרים ולדון בו בנפרד לאחר חקיקת חוק התקציב וההסדרים. רוב הח"כים שנכחו הבוקר בדיון הביעו התנגדות חריפה לסעיף: ח"כ דוד טל (קדימה), אורית נוקד ושלי יחימוביץ (עבודה), חיים אורון ואבשלום וילן (מרצ), ראובן ריבלין וישראל כץ (ליכוד) ועוד. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון תתבקש מחר הוועדה להצביע על הצעת החוק.

המשנה ליועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד אתי בנדלר, הציעה לפצל את הסעיף מחוק ההסדרים ואמרה כי "לא קיבלנו הסבר מניח את הדעת מדוע ההצעה הנוכחית צריכה להיכלל בחוק ההסדרים. נציגי הממשלה הסבירו כי הקדישו מחשבה ובדיקה יסודית לנושא והנה כאן מבקשים בהינף יד להעבירו בחוק ההסדרים", קבלה בנדלר.

ח"כ שלי יחימוביץ תקפה את קן וטענה כי "מפרסומים בעתונות עולה שאת מזלזלת באינטילגנציה ובאינגריטי של הח"כים. בכל התהלכים המעמיקים שבהם בדקתם את העניין על כל היבטיו ועשיתם את כל החישובים לא יכולים לומר מהי העלות התקציבית לכך. אני מתקוממת נגד הנחישות, האמוציות ועזות המצח שלכם לא לאפשר לנו דיון מעמיק. לדבריה, "האמירה שאנו מבקשים שלא לדון בסעיפים בחוק ההסדרים בגלל שלוביסטים אמרו דבר כזה או אחר היא זלזול באינטילגניצה וניקיון כפיים. לא נפגשתי עם אף לוביסט בעניין, והמאבק על הוצאת סעיפים בחוק ההסדרים הוא עקרוני, משפטי ומוסרי".

משרד הלובינג גורן-עמיר המייצג את והלוביסט תומר עמיר נפגש עם ח"כים בעניין.

מנכ"ל אל על, חיים רומנו, טען כי נציגי הממשלה לא קיימו דיון עם החברה לגבי הסעיף המוצע. "חקיקת החוק היא טעות גדולה שתפגע בתעשייה, תגדיל הבירוקרטיה ותוסיף פקידים. הסכמי קוד שרינג מאפשרים לחברות התעופה להתגבר על מגבלות גיאופוליטיות". רומנו, שדרש מהוועדה זמן נוסף לדיון מעמיק בעניין, עורר לקראת סוף הישיבה את זעמו של יו"ר הוועדה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) שטען כי "זוהי חוצפה וגסות רוח לבוא לדרוש דיון נוסף אחרי שנתנו זמן לצדדים להבהיר דבריהם". ליצמן תומך בעמדת הממשלה והוא אמר כי הטיסה שקיימה אל על בשבת לפני כחודש בגין השביתה במשק תרמה אף היא להתנגדותו לאל על.

הח"כים טענו כי הממשלה מדברת בשני קולות בוועדה בעוד משרדי האוצר, המשפטים והרשות להגבלים. ח"כ ריבלין דרש להקפיא את הדיון בוועדה עד לשמיעת עמדתו של שר התחבורה שאול מופז אך ליצמן דחה את תביעתו. נציג חברת התעופה התאילנדית תאי, פנחס גינזבורג, אמר כי "אין מדינה פרט לארה"ב שבה דרוש קבלת אישור מראש של הממונה על ההגבלים העסקיים על הסכמי קוד שרינג. "אף אחד לא מת על ישראל. כל מגבלה רגולטורית שתהיה קודם לקבלת האישור של הממונה על ההגבלים תגרום לקריסה", הזהיר. נציג פנל חברות התעופה הזרות עו"ד אהרון רזיאל אמר כי השוק הישראלי הוא תחרותי והסכמי קוד שרינג מגבירים את התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully