וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסי-איי-אי: תוכנית לפיגוע ביורוטאנל בחג המולד

הארץ

24.12.2006 / 14:57

ה"אובזרוור": המבצע תוכנן מפקיסטאן בסיוע מוסלמים ממערב אירופה; המודיעין הצרפתי הזהיר את הממשלה



קיצוניים איסלאמיים רוצים לפוצץ את מנהרת יורוטאנל המקשרת בין אנגליה לצרפת. ה"אובזרוור" הבריטי מצטט היום (ראשון) מקורות אמריקאיים וצרפתיים שאומרים כי הפיגוע תוכנן לימי חופשת חג המולד. המודיעין הצרפתי DGSE הזהיר על כך לפני חמישה ימים את ממשלת צרפת בעקבות מידע שהתקבל מה-סי-איי-אי.



העיתון ציטט מקורות צרפתיים, לפיהם המבצע תוכנן מפקיסטאן, ומעורבים בו מי שהוגדרו כקיצונים מערב אירופים. הכוונה כנראה לאזרחים בריטים ממוצא פקיסטאני. המקורות האמריקאיים תיארו את האיום הנשקף למנהרה כגבוה ביותר. משרד ההגנה הצרפתי סרב להגיב לידיעה.



העיתון טוען גם כי טרוריסטים הקשורים לאל קאעדה תיכננו גל של התקפות על מדינה אירופית, ששמה לא נמסר. התקפות אלו תוכננו מסוריה ומעיראק.



מקורות בריטיים הזהירו כי יש בהחלט איום לפיגוע טרור בתקופת חג המולד והשנה החדשה אך אין כל מידע קונקרטי על כך. מפקד משטרת לונדון איאן בלייר אמר כי תמיד יש סכנה של ניסיון פיגוע נוסף.



המנהרה, באורך של 50 ק"מ, מהם 39 ק"מ בעומק ממוצע של 40 מטר תחת פני הים, נפתחה בשנת 1994 לאחר שנים רבות של תכנון. מאז פתיחתה, התאגיד המנהל את הפרויקט נתון בקשיים כלכליים. מנהרת התעלה היא מנהרת הרכבת הפעילה השנייה באורכה בעולם לאחר מנהרת סייקן ביפאן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully