וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן חץ לא מוותר על קניון לב אשדוד: אמות הגישה צו מניעה כנגד השלמת מכירת הקניון לידי ריט ישראל

אסף רותם

24.12.2006 / 17:17

יעסור הגיעה לאחזקה בקניון לאחר סכסוך מתוקשר עם איתן פרוטיץ'; החברה היתה אמורה למכור הקניון לאמות



סאגה חדשה מתפתחת סביב קניון לב אשדוד. , החברה שהגיעה לאחזקה מלאה בקניון לאחר סכסוך מתוקשר עם היזם איתן פרוטיץ', היתה אמורה למכור את הקניון לאמות השקעות, שבבעלות נתן חץ. אולם בשבוע שעבר הודיעה יעסור כי היא מוכרת את הקניון דווקא לריט ישראל. עם זאת, נתן חץ לא מוותר על הקניון: אמות הגישה צו מניעה בבית המשפט בבאר שבע כנגד השלמת מכירת קניון לב אשדוד לידי ריט ישראל.



זלמן סטמבלר, בעל השליטה ביעסור, מנסה למכור את הקניון שברשותו כיוון שליעסור, ששווייה 19 מיליון שקל, יש התחייבויות בהיקף של 282 מיליון שקל. החברה חייבת כ-230 מיליון שקל לבנק הפועלים. יעסור הגיעה בינואר להסדר פריסת חובות עם הבנק. בנוסף, לחברה יש גירעון של 12 מיליון שקל בהון העצמי.



הקניון הוערך לפני יותר משנה לצורך מכירתו. הערכת השווי נקבה במחיר של כ-60 מיליון שקל בלבד - רבע ממחירו הסופי. עם זאת, הערכת השווי התייחסה לקניון לבדו ולא למקבצי הדיור סביבו. יעסור ניהלה תחילה משא ומתן עם אמות למכירת קניון לב אשדוד תמורת 145 מיליון שקל, ואחר כך למכירת קניון לב אשדוד ומקבצי הדיור שלידו תמורת 250 מיליון שקל. העסקה עם ריט ישראל נסגרה במחיר של 260 מיליון שקל, אותם אמורה היתה ריט ישראל לשלם בעוד כחודש ולהניב ליעסור רווח הון של כ-44 מיליון שקל.



פרויקט לב אשדוד הוא הנכס המרכזי של יעסור. מדובר בקניון בן 12 אלף מ"ר, המנוהל על ידי החברה, ולידו שני מקבצי דיור המושכרים למשרד השיכון. יעסור הגיעה לאחזקה מלאה בקניון לאחר שמימשה בשנה שעברה את האופציה לרכוש את חלקו של היזם איתן פרוטיץ', לאחר סכסוך ממושך. סטמבלר, איש חב"ד, כיהן בשנים 2000-1997 כסמנכ"ל לפיתוח עסקי בחברת שבשליטת לב לבייב. הוא נחשב לאיש החזק בחברה, אם כי השליטה (85%) נמצאת בידי חברות זרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully