וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמישראגז זכתה במכרז חלוקת הגז הטבעי

שרון קדמי

24.12.2006 / 18:22

היקף מכרז החלוקה מוערך ב-20-15 מ' ד'; מדובר במכרז הראשון לאחר כמה דחיות לאזור דרום מישור החוף והשפלה



חברת אמישראגז זכתה במכרז חלוקת הגז הטבעי. למכרז החלוקה נגשו שלוש חברות: אמישראגז, פזגז - שנפסלה בשל אי עמידה בתנאי המכרז בשל בעלות חברת האם פז בבית זיקוק אשדוד - דבר הנוגד את חוק משק הגז הטבעי וקבוצת "10 גז" הכוללת את החברות אלקו, אמנת, א.פ.ס.ק. ולסיקו.



היקף מכרז החלוקה מוערך ב-20-15 מיליון דולר. מדובר במכרז הראשון שמסתיים אחרי כמה דחיות לאזור דרום מישור החוף והשפלה. לא בכדי נבחר אזור זה למכרז הראשון: אזור הדרום פתוח יחסית ובעל צפיפות נמוכה, אך מספר הצרכנים הפוטנציאליים בו גבוה יחסית. משרד התשתיות החליט להגביל את זכיית היזמים לשלושה אזורים בלבד כדי שלא ליצור מונופול. בשונה ממערכת ההולכה הארצית, שבשלב הראשון תוחזק ברשות המדינה כמונופול טבעי, מערכת החלוקה תוקם בידי יזמים פרטיים.



בשונה ממכרזי BOT רגילים, שבהם הזכיין מתכנן, מקים ומתפעל את המערכת בעצמו (כמו בכביש חוצה ישראל), כשלאף גוף אחר אין אפשרות להשתמש בתשתית כדי למכור שירותים - מערכת החלוקה תהיה בשיטת Open Access (גישה פתוחה). משמעות הדבר היא שכל יזם יוכל להשתמש בגישה הפתוחה כדי להוביל את הגז ולמוכרו לצרכנים הסופיים. המכרז מבוסס על שלוש הנחות יסוד של המדינה: הפרדת החלוקה מההולכה; את מערכת החלוקה יקים המגזר הפרטי; והשיווק לא יהיה חלק ממערכת החלוקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully