וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצוגית נגד תחנות הרדיו 99 FM ורדיוס 100 FM: עשו מאמץ משולב להטעות צרכנים

נורית רוט

24.12.2006 / 18:31

על פי התביעות, התחנות הציעו למאזיניהן להוריד שירים למכשיר הסלולר, לכאורה חינם אין כסף



שתי תביעות יצוגיות בהיקף כולל של מעל 18 מיליון שקל הוגשו אתמול נגד שתי תחנות הרדיו אזוריות, 99FM ורדיוס 100 FM. עילת התביעה בשתיהן זהה והיא כי כל אחת מהתחנות, בשיתוף עם חברת יוניסל פתרונות סלולרים מתקדמים, הטעו את הצרכנים על מנת שירכשו מהם שירותים ללא ידיעה שהם בתשלום.



על פי התביעות, התחנות הציעו למאזיניהן להוריד שירים למכשיר הסלולר, לכאורה חינם אין כסף, ללא ציון העובדה כי מחירו של כל שיר הינו מעל חמישה שקלים ותוך הצגת מצג שווא לפיו השירות ניתן בחינם. עוד נטען, כי חברות הסלולר גובות את הסכומים מהמאזינים באמצעות חשבון הסלולר - ומעבירות אותם לחברת יוניסל.



התביעות הוגשו לביהמ"ש המחוזי בתל אביב באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי. לטענת התובע (בשתי התביעות), נתנאל כהן, הוא הזמין במשך מספר חודשים שירים בדרך זו, לאחר ששמע את הפרסומים בתוכניות הרדיו והניח כי מדובר בשירות הניתן בחינם. אלא שבדיעבד הוא נדהם לגלות בחשבון הסלולר שלו חיובים בעבור שידורי יוניסל בסך שבין 5.15 שקלים ו-5.20 שקלים האחד.



התובע מעריך את הקבוצה אותה הוא מייצג נגד 99 FM ככוללת לפחות 250 אלף איש אשר רכשו את הרינגטונים לפחות פעם אחת, ואת הקבוצה נגד רדיוס ככוללת לפחות 300 אלף איש, ולכן, "בהנחה שמרנית כי כל אחד מחברי הקבוצה בחר להוריד כ-6 שירים", במחיר 33 שקל, הרי שסכום התביעה הייצוגית כנגד 99 FM הועמד על 8,250,000 שקל, וסכום התביעה נגד רדיוס הועמד על 9,900,000 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully