וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייננשל טיימס": דויטשה בנק ניהל חשבונות של מיליארדי דולרים עבור רודן טורקמניסטן

נמרוד הלפרן

24.12.2006 / 20:14

ספורמוראט ניאזוב מת בשבוע שעבר לאחר ששלט ללא מצרים בטורקמניסטן במשך 21 שנים



דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, ניהל חשבונות של מיליארדי דולרים עבור רודן טורקמניסטן, ספורמוראט ניאזוב, אשר מת בשבוע שעבר. כך לפי מסמכים שהגיעו לידי העיתון "פייננשל טיימס". הבנק סירב להגיב על הדיווח.



מסמך שהגיע לידי העיתון חשף חשבון בנק עם 1.68 מיליארד דולר מכספים ששולמו עבור במסגרת חוזה ליצוא גז טבעי לאוקראינה שעליו חתמה ממשלת טורקמניסטן בשנת 2001. החשבון נוהל באופן רשמי עבור הבנק המרכזי של טורקמניסטן, אולם לדברי מומחים בתחום הפיננסים, מרבית כספי הבנק המרכזי היו למעשה בשליטתו האישית של ניאזוב.



ניאזוב, אשר מת מהתקף לב ביום חמישי, שלט בטורקמניסטן ביד ברזל וללא מצרים במשך 21 שנה. הוא נודע בזכות פולחן האישיות שהנהיג, שעלה אף על זה של יוזף סטלין. המועצה העליונה של טורקמניסטן, קבוצת אופוזיציה הפועלת מחוץ למדינה, דורשת כעת מממשלת גרמניה ומדויטשה בנק להקפיא את חשבונות הבנק, שבהם החזיק לטענתם ניאזוב כשלושה מיליארד דולר מהכנסות מיצוא גז טבעי של המדינה.



הבנק האמריקאי הוותיק ריגס בנק - שהוקם לפני 170 שנה ומתגאה בכך שעל לקוחותיו נמנו רבים מנשיאי ארה"ב - נאלץ בשנה שעברה לשלם 25 מיליון דולר כדי ליישב אישומים הקשורים להעברות כספים שביצע עבור הרודן הצ'יליאני לשעבר, אוגוסטו פינושה. מתוך סכום זה, תשעה מיליון דולר שולמו לקורבנות משטרו של פינושה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully