וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית דירוג שלילית למפעילת כביש 6

שלומי שפר

25.12.2006 / 11:47

מעלות: קיימת אי ודאות באשר להשפעת העלאת האגרה בשנת 2007 על רמת ההכנסות מהכביש

האם כביש 6 מצליח פחות מהתחזיות המוקדמות? לפחות לפי מעלות, התשובה לכך חיובית. תחזית דירוג האשראי של חברת דרך ארץ הייווייז, מפעילת כביש 6 (חוצה ישראל) הינה שלילית, כך הודיעה הבוקר חברת דירוג האשראי מעלות.

תחזית שלילית לדירוג משמעותה כי ישנה בחינה לצורך הורדת הדירוג של החברה. ככל שהדירוג נמוך יותר, המשמעות היא שעולים הסיכויים כי החברה לא תצליח לפרוע את החוב שלה למשקיעים. כיום עומד דירוג האשראי של החברה על AA - דירוג גבוה יחסית - והיקף האג"ח שלה עומד על כ-5.3 מיליארד שקל שגוייסו בשנת 1999.

בדברי ההסבר לתחזית השלילית כותבים האנליסטים של מעלות, שאול בן שימול, סופיה גרץ' ויעל שוגול כי היא משקפת בעיקר את היקפי התנועה בכביש בהווה ובעתיד הקרוב הנמוכים מהתחזית. כמו כן, יחסי הכיסוי בשנים הקרובות נמוכים יחסית לפרויקטים אחרים בעלי רמת דירוג דומה. עוד נכתב כי קיימת אי ודאות באשר להשפעת העלאת האגרה בשנת 2007 על רמת ההכנסות מהכביש. בנוסף, ישנה אי ודאות לגבי התממשות התחזית לזינוק בביקוש לכביש בשנים 2009-2008 בעקבות פתיחת מקטעים 18,19 ו-20 ואי הוודאות לגבי מועד הפתיחה של מקטע 18.

עם זאת, במעלות מדגישים כי הסיכון הכלכלי הגלום בפרויקט הינו נמוך מהממוצע לאור נחיצותו של הכביש והשתלבותו במטרות המדינה ובהן יצירת אלטרנטיווה תחבורתית לקישור בין איזור המרכז לאיזור הפריפריה. כמו כן, לפרויקט יש מנגנון הבטחת הכנסה על ידי המדינה ויש תמיכה משמעותית של המדינה באכיפת הגבייה של האגרה לנסיעה בכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully