וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט בחריגה של 70 מיליון דולר: הודיע על סיום פרויקט המחשוב

רם דגן

25.12.2006 / 7:07

המנכ"ל עופר: מדובר באירוע המשמעותי ביותר בבנק בתקופה האחרונה



לאחר שורה של עיכובים וחריגות תקציביות, הודיע אתמול על השלמת פרויקט אופק לשדרוג מערך המחשוב של הבנק. במסיבת העיתונאים שנערכה לרגל סיום הפרויקט, שנחשב אחד הגדולים מסוגו בישראל, הצהיר מנכ"ל דיסקונט, גיורא עופר, כי "זהו האירוע החשוב ביותר שהתרחש בבנק בתקופה האחרונה".



לצד כוח האדם ופריסת הסניפים, נחשב מערך המחשוב במערכת הבנקאות המודרנית לאחד הגורמים המשמעותיים שמשפיעים על ביצועי הבנק ומצבו. בתחילת העשור החליטה הנהלת דיסקונט לשדרג את מערכות המחשוב המיושנות של הבנק.



בפרויקט שודרגו ועודכנו מערכות הלבה המיושנות של הבנק, כך שיוכלו לפעול ביעילות במקביל למערכות המחשוב החדישות. בסך הכל מקיף הפרויקט כ-400 תוכנות מחשב שונות המופעלות בבנק.



המערכת החדשה אמורה לצמצם את השימוש בדו"חות נייר ובדו"חות ידניים, וכך להביא לשיפור השירות. כמו כן אמורה המערכת החדשה לשפר את הבקרה בזמן אמת על פעולות בנקאיות. מערך המחשוב המחודש אמור לשפר גם את הפעילות העסקית של דיסקונט, למשל לצמצם את הזמן שבין תכנון המוצרים הבנקאיים ומכירתם. בנוסף המערכת אמורה לשפר את מערך הדרכות העובדים.



הפרויקט, שיצא לדרך ב-2001, תוקצב תחילה בסכום של 116 מיליון דולר, אך מאז עודכן הסכום פעמיים. עלות הפרויקט צפויה להסתכם בכ-185 מיליון דולר - כ-70 מיליון דולר יותר מהסכום שתוקצב במקור. בנוסף להגדלת מסגרת התקציב נאלץ הבנק גם לדחות בכשנה את תאריך סיום הפרויקט, שנקבע במקור לסוף 2005.



עד כה השלים הבנק כ-70% מהפרויקט, אך לדברי עופר, "דיסקונט נמצא מאחורי הפרויקט". עופר הצהיר עוד כי הבנק צריך לבצע כמה שלבים טכניים נוספים כדי להשלים את הפרויקט באופן סופי, וכי להערכתו לא טמון בשלבים אלה סיכון כלשהו לבנק.



את פרויקט אופק הובילה חברת המחשוב Accenture, שפעלה בשיתוף חברות המחשוב מטריקס, נס, טלדור, טסקום, טסנט ויבמ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully