וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת עשויה לרכוש נכסים באיידהו, טורקיה וניו זילנד

יורם גביזון

25.12.2006 / 8:38

האנליסט יובל בן זאב הותיר את המלצת "תשואת שוק" למניה, אך העלה את מחיר היעד ל-50 שקל

חברת אורמת מביטה קדימה ומתחילה שוב לחמם מנועים. "החברה כבר ערוכה ל-2010", כותב האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה בעדכון להערכת שווי החברה.

בן זאב הותיר את המלצת "תשואת שוק" למניה, אך העלה את מחיר היעד למניה מ-48 שקל ל-50 שקל. מחיר זה גבוה ב-7.5% ממחירה של המניה בבורסה אתמול, לאחר ירידה של 1.3% שרשמה המניה. בן זאב מעריך שאורמת ביצעה בשבוע האחרון כמה מהלכים שיבססו את צמיחתה מ-2009 ואילך. החברה השלימה את חוזה החכירה של הנכסים הגיאותרמיים בשדה Brawly בקליפורניה. בן זאב סבור שמדובר בצעד בעל חשיבות רבה לאורמת, משום ששדה ברולי יהיה מנוע צמיחה משמעותי לשנים הקרובות.

הוא מציין כי מדבריה של דיתה ברוניצקי, מנכ"לית אורמת, עולה כי הפוטנציאל של שדה ברולי הוא 100-200 מגה ואט ושבכוונתה של החברה לפתח את השדה בשלושה נתחים של 50 מגה ואט.

בן זאב מעריך שהחברה תשלם תמלוגים של עד 5% מההכנסות העתידיות ממכירת החשמל בשדה ברולי מחוזה שתוקפו יהיה 30-40 שנה. אורמת חיזקה את המבנה הפיננסי שלה באחרונה כמנוע נוסף לצמיחתה, כאשר מכרה מניות של החברה המוחזקת Opti Canada ב-70 מיליון דולר, והחברה הבת אורמת טכנולוגיות שמרכזת את הפעילות הגיאותרמית, גייסה 93 מיליון דולר בהנפקה של 2.5 מיליון מניות.

בן זאב מעריך שגיוס המזומנים במכירת מניות אופטי ובהנפקת המניות על ידי אורמת טכנולוגיות נועד להכין את הקרקע להשקעות נוספות שיבססו את הצמיחה העתידית של החברה. השקעות אלו עשויות לכלול רכישת זכויות בפרויקט Raft River באיידהו. אורמת משמשת כיום כספקית של ציוד להקמת תחנת כוח גיאותרמית עבור חברת U.S Geothermal שמקימה את פרויקט Raft River בהיקף של 20 מיליון דולר.

אופציה אחרת היא רכישת נכסים גיאותרמיים מחברת קלפיין, שביקשה הגנה מפני נושיה ודווחה באחרונה על שני הסכמים נקודתיים למכירת נכסים. בן זאב מעריך שאורמת עשויה להיערך לרכישת נכסים מקלפיין, כשאפשרויות אחרות כוללות פרויקטים בטורקיה ובניו זילנד. בן זאב מעריך שרווחי הון של 78 מיליון דולר שייזקפו ברבעון הרביעי של 2006 יביאו לסנטימנט חיובי כלפי המניה, על אף שאין להם חשיבות רבה.

הוא מציין שבקרוב עשויה אורמת לדווח על תוצאות המכרזים על חוזי חשמל חדשים בארה"ב, לאחר שעלתה לשלב האחרון בהתמודדות עליהם. התפתחויות אחרות שצפויות בטווח הקצר הן השלמת המו"מ על חתימת חוזה למכירת חשמל לחברת החשמל הקנייתית בשדה אולקריה, בהיקף של 35 מגה ואט. התפתחות צפויה אחרת היא השלמת פרויקט בדזרט פיק 3 בנבאדה שנתקל בקשיים ערב הפעלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully