וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ"ן: כוונותיו של אסד לחידוש המשא ומתן לשלום עם ישראל הן כנות ורציניות

גדעון אלון

25.12.2006 / 14:12

ראש חטיבת המחקר באמ"ן הציג לחברי ועדת החוץ והביטחון עמדה מנוגדת לזו ששמעו לפני שבוע מראש המוסד



ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תת-אלוף יוסי ביידץ, סבור כי כוונותיו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, לחדש את המשא ומתן לשלום עם ישראל, הן כוונות כנות ורציניות. "סוריה באמת מעוניינת במשא ומתן", אמר ביידץ בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.



ביידץ אמר לחברי הוועדה, כי להערכתו חידוש המגעים הוא אינטרס סורי. "השלטון הסורי סבור שהדיאלוג עם ישראל רק ייטיב את מצבו, ויכול לשפר את מעמדו", אמר ביידץ. לדבריו, ישנם חיזוקים בשטח לרצינותם של מסרי השלום ששלח באחרונה שוב ושוב הנשיא אסד לעברה של ישראל.



העמדה שהציג תא"ל ביידץ מנוגדת בתכלית לזו שהציג לוועדה לפני שבוע ראש המוסד, מאיר דגן, שאמר לוועדה כי איננו מתייחס ברצינות לאיתותי השלום של סוריה. דגן טען, כי בכל פעם שמופעל על אסד לחץ בינלאומי הוא שולף "שפן" בדבר נכונות להיכנס עם ישראל למו"מ. "אינני רואה את סוריה מציעה לחדש את המו"מ עם ישראל. יש מצדם אמירות פומביות, אך לא נעשו שום ניסיונות לפנות לארה"ב ולאירופה כדי לנסות לקדם את התהליך המדיני". דגן אף טען כי בניגוד להצהרות המפורשות של אסד ובכירי משטרו, "הם אינם מוכנים לפתוח במו"מ ללא תנאים מוקדמים". לדבריו, "מתקפת השלום הסורית נועדה להכניס את ישראל לפינה של סרבנות למשא ומתן".



ראש המוסד הסביר כי לא נראית באופק יוזמה סורית למלחמה נגד ישראל, ואולם תחושת הביטחון של אסד גברה, והוא חש בנוח עם הקשר המתהדק שיש לו עם איראן וחיזבאללה, ובכך "מרחיק עצמו מהעולם המערבי ומקרב את עצמו לביה"ד הבינלאומי בהאג". לדבריו, סוריה נערכת להגיב בעוצמה על כל פעילות נגדם. "הביטחון העצמי של אסד גובר, ויכול לגרום לו לעשות טעויות. הסורים בנו מדרגות תגובה נגד ישראל והעמידו בכוננות מלאה את מערך הרקטות והטילים שלהם", אמר דגן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully