וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה משיקה מדד חדש על איגרות חוב - תל בונד 20 - שיורכב מ-20 סדרות אג"ח של חברות ובנקים

נתן שבע

25.12.2006 / 11:59

השקת המדד תאפשר הנפקת תעודות סל שתעקוב אחריו; משקלה של כל סדרת אג"ח לא יעלה על 9.5%



הבורסה תשיק בחודש פברואר מדד חדש: תל בונד 20 - מדד איגרות החוב של הסקטור העסקי. המדד יורכב מ-20 סדרות של איגרות חוב צמודות למדד המחירים לצרכן של חברות ובנקים, בעלות שווי השוק הגבוה ביותר. השקת המדד, לצד העלייה במחזורי המסחר בשוק הסולידי וההנפקות הרבות תפתח פתח להנפקות של תעודות סל שיעקבו אחריו.



. המדד החדש מחושב כך שמשקלה של סידרת אג"ח אחת לא יעלה על 9.5%. הוא יעודכן פעמיים בשנה: ב-1 באפריל וב-1 באוקטובר. התנאים להיכלל במדד כוללים מספר תנאי סף: איגרת החוב נמצאת בין 75 איגרות החוב הסחירות ביותר, שווי השוק המינימלי של הסדרה מסתכם בכ-250 מיליון שקל, לאיגרות החוב יהיה לפחות דירוג של A מינוס בדירוג מעלות או A3 של מדרוג, ותקופה לפדיון של לפחות שנה וחצי.



"המדד החדש יספק למשקיעים כלי חשוב למעקב אחר ביצועי איגרות חוב של החברות הגדולות, ויאפשר הנפקה של תעודות סל ומוצרי מדדים אחרים העוקבים אחר ביצועיו", אומר דרור שליט, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת המסחר והמסלקות. "השקת המדד משתלבת עם הצמיחה הגדולה בשוק איגרות החוב בבורסה בתל אביב. בשנה שחלפה גדל מאוד המחזור היומי באיגרות חוב לא ממשלתיות, והסתכם ב-260 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי של כ-70 מיליון שקל בשנה הקודמת. ההון שגויס על ידי חברות ב-2006 הסתכם בכ-42 מיליארד שקל".



במדד לא ייכללו איגרות חוב מובנות, איגרות חוב להמרה, איגרות חוב בריבית משתנה, ואיגרות חוב שהתזרים הנובע מהן אינו ידוע מראש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully