וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב קונה מקיוויתי: ב.ס.ר אירופה מנהלת מו"מ למכירת 10 פרויקטים לאפריקה ישראל בתמורה ל-135 מיליון יורו

נתן שבע

25.12.2006 / 10:49

אם תושלם העסקה ב.ס.ר אירופה תרשום רווח של 550 מיליון שקל לפני מס שישלש את הונה העצמי



ב.ס.ר אירופה, שבשליטת ב.ס.ר הנדסה של נחשון קיוויתי וקלמן סופרין, מנהלת מו"מ עם אפי אירופה חברה נכדה של ישראל למכירת 10 פרויקטים בנדל"ן באירופה בתמורה ל-135 מיליון יורו. לב.ס.ר אירופה יש כיום כ-21 פרויקטים באירופה, כשבמקביל היא עדיין בוחנת את האפשרות להנפיק אותם בלונדון. במידה שההסכם ייחתם ב.ס.ר אירופה תרשום רווח לפני מס של 550 מיליון שקל.



עלות הפרויקטים הנמכרים, נכון לתום הרבעון השלישי במאזני החברה, מסתכמת בכ-360 מיליון שקל. תזרים המזומנים שינבע לחברה לפני מס ולפני הוצאות עסקה, אם תושלם, יסתכם בכ-750 מיליון שקל. אם תושלם העסקה תפעל החברה לחלוקת דיווידנד מהותי לבעלי המניות. הונה העצמי של ב.ס.ר מסתכם, נכון לתום הרבעון השלישי, בכ-250 מיליון שקל כך שהרווח שיירשם עשוי כמעט לשלש את הונה העצמי של החברה.



רוב הפרויקטים הנרכשים (למעט 2) הם פרויקטים למגורים ברומניה, פולין, לטוויה וצ'כיה. הפרויקטים נמצאים ברובם בשלבים הראשונים של ההקמה ובחלקם מדובר בקרקעות. רכישת הנכסים תואמת את האסטרטגיה של אפריקה ששמה דגש על הרחבת תיק הנכסים שלה מזרח ומרכז אירופה. רכישת הנכסים, אם תושלם, תאפשר לקבוצה להנפיק את אפי אירופה לפי שווי גבוה יותר בבורסה הראשית בלונדון ולא ב-AIM כפי שהיה בתכנון המקורי. על הנפקה זו דובר עוד במהלך 2006 שתתבצע ככל הנראה ב-2007.



ב.ס.ר אירופה הודיעה עוד בתחילת השנה על כוונתה להנפיק בלונדון את הפעילות של החברה הבת שלה, המחזיקה במרבית הנכסים והפעילות של ב.ס.ר במזרח אירופה. ההנפקה התעכבה בהמשך בגלל תנאי השוק ומחודש יוני לא נרשמו התפתחויות בעניין. לפי ההערכות התכוונה החברה לגייס כ-60 מיליון יורו לפי שווי הנע סביב 230 מיליון יורו.



ב.ס.ר אירופה פועלת בעיקר במזרח אירופה ומשתתפת בפרויקטים של נדל"ן מניב ונדל"ן למגורים בהונגריה, רומניה ופולין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully