וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנפקה של סלקום בבורסת ניו יורק - בסוף ינואר

ערן גבאי

25.12.2006 / 9:08

קודם תתקיים פגישת אי.די.בי עם הבנקים לסגירת שווי סלקום שיתקרב לכ-2 מיליארד דולר



סלקום תונפק בבורסת ניו יורק בסוף ינואר, כך אומרים בכירים המעורבים בהליך ההנפקה. כבר בשבוע השני של ינואר תתקיים פגישה של אנשי אי.די.בי עם הבנקים כדי לסגור את שווייה של סלקום לצורך ההנפקה. ההערכה בקרב בכירים הסובבים את ההנפקה היא שניתן יהיה להתקרב לשווי של כ-2 מיליארד דולר לסלקום.



בנקי ההשקעות שישמשו כחתמים המובילים בהנפקה יהיו גולדמן סאקס, שגם מחזיק בכ-5% מסלקום, וסיטיבנק. עוד ישתתפו בהנפקה גם מריל לינץ', דויטשה בנק, בנק ההשקעות וויליאם בלייר ובית ההשקעות ג'פריס ברודוויו. סלקום מתכוונת לגייס כ-400 מיליון דולר במסגרת ההנפקה. סלקום חילקה השנה דיווידנד בהיקף של כ-800 מיליון דולר, לאחר שדנקנר רכש את החברה בשני שלבים באוגוסט 2005 תמורת כ-1.34 מיליארד דולר.







היום דיווחנו כי דנקנר מנהל מו"מ לרכישת מפעיל הסלולר השני בגאורגיה. ההתעניינות של דנקנר במפעילות הסלולר במזרח אירופה אינה מקרית. היכולת של אי.די.בי להציג כעת קשת רחבה של אפשרויות להשקעה באמצעות דסק"ש בחברות סלולר בשווקים מתפתחים עשויה להקרין גם על שווייה של סלקום בהנפקה הקרובה. המצב שבו דסק"ש, כבעלת הבית בסלקום, מרחיבה גם את פעילות הסלולר שלה לשווקים חדשים תוך האצלת הידע והניסיון שנרכש בסלקום גם לחברות נוספות - מעמידה לכאורה את סלקום ואת קבוצת אי.די.בי במעמד של משקיעים אסטרטגיים ומגדילה את הסיכוי להשגת סינרגיה בין פעילויות החברות השונות.

כאילו שלא די בכך, דנקנר לא זנח גם את הניסיון להנפיק את חברת הטלפוניה הברזילאית GVT לפי שווי שעשוי לחצות את רף חצי מיליארד דולר, שבה מחזיקות דסק"ש ואי.די.בי פיתוח כ-16.5% מהחברה כל אחת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully