וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבמ: תרגום סימולטני של שיחות טלפון - בתוך 5 שנים

ליאור הנר

25.12.2006 / 14:57

יבמ עוסקת כיום בפיתוח גלישה תלת מימדית באינטרנט, מעקב אוטומטי אחר חולים וסינון מים באמצעות ננו-טכנולוגיה



חברת יבמ צופה כי מערכות תרגום סימולטני ממוחשב בטלפון הסלולרי ואינטרנט תלת-מימדי יהפכו מחזון למציאות בתוך חמש שנים. התחזית שפירסמה החברה אתמול, מבוססת על מערכות המצויות בשלבי פיתוח מתקדמים במעבדות החברה ורעיונות שהועלו בסיעור מוחות ענק (InnovationJam) שערכה יבמ בהשתתפות של יותר מ-150 אלף איש ב-104 ארצות.



הדו"ח מציין, כי טלפונים חכמים יזהו את מיקומו ואת קולו של המתקשר ויידעו להציע לו שירותים מתאימים. בנוסף, יאפשרו הטלפונים שיחות טלפון בין שני צדדים שלא דוברים את אותה שפה. המכשיר יזהה את הדיבור, יתרגם אותו אוטומטית וישמיע למי שנמצא בצד השני בשפה המתאימה. יכולת זו צפויה להיות זמינה ב-2012.



בנוסף, יוכל הטלפון לזהות פרמטרים נוספים. לדוגמה: האם בעל המכשיר פנוי לנהל שיחה מלאה או שהוא מצוי בעיצומה של פגישה ועדיף להמיר עבורו את הטקסט המדובר לטקסט כתוב או לשמור אותו כהודעת דואר קולי. אנשי עסקים המבקשים לשמור על קשר עם ארץ המוצא שלהם, יוכלו לקבל שידורי חדשות מתורגמים, על פי צורכיהם.



טכנולוגיה נוספת שצפויה להיות זמינה היא גלישה תלת מימדית באינטרנט. המשתמש יצפה בתמונה הולוגרמית על מנת לנווט דרכה ולאתר את המידע הדרוש לו, בדומה לסרטי מדע בדיוני. לדברי יבמ, בזכות היכולת לחוות תקשורת כמעט אמיתית עם חברים, האינטראקציה ברשת תשתפר מאוד.



בתחום הרפואה, חוזה יבמ כי חיישנים שיחוברו לגופם של חולים במחלות דוגמת סוכרת, ינטרו את מצבם של חולים אלה ויעבירו מידע בזמן אמת אל הרופא המטפל. המעקב הצמוד יאפשר להציע טיפול רפואי מהיר ויעיל - ולהתריע על כל שינוי במצב החולה. כמו כן, התקדמות בעולם הננו-טכנולוגיה צפויה להוליד פתרונות חדשים לסינון מים, שיסייעו בהתמודדות עם בעיית זמינות מי השתייה בכל העולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully