וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מנע מאורסקום הגדלת אחזקתה בפרטנר

ערן גבאי

25.12.2006 / 13:42

בכיר במשרד התקשורת: אם היה ניתן האישור, המועד הבא בו היתה אורסקום נדרשת לאישור היה בהשגת שליטה בחברה

משרד התקשורת, בעצת השב"כ, החליט למנוע מענקית הטלקום המצרית אורסקום להגדיל את אחזקתה העקיפה בחברת פרטנר הישראלית מ-9.9% לכ-11.7% מהמניות. במכתב שכתב שר התקשורת, אריאל אטיאס, לעו"ד רם כספי ויוסי עבאדי, המייצגים את אורסקום בעניין זה, נכתב כי "בעת הנוכחית לא תתאפשר הגדלת האחזקה של החברה המצרית בפרטנר".

בכיר במשרד התקשורת טוען כי אם אורסקום היתה מקבלת את האישור הנוכחי וחוצה את רף 10% ממניות פרטנר, המועד הבא בו היא היתה נדרשת לקבל אישור ממשרד התקשורת לגבי הגדלת אחזקותיה, היה רק בעת השגת שליטה בפרטנר. מנגד, עולה טענה כי האישור הנוכחי היה אמור לאפשר לאורסקום להגדיל את אחזקותיה רק עד רף של 15%, כשלאחריו היא היתה נדרשת לאישור נוסף.

אורסקום החליטה כבר לפני כמה חודשים, לממש את האופציה להגדלת האחזקה בהאצ'יסון מ-19.3% ל-23% - מהלך שמימושו מגדיל את חלקה של האחזקה העקיפה של אורסקום בפרטנר אל מעבר לרף 10% מהמניות, ועל כן הצריך את אישור הגורמים הרגולטוריים בישראל.

יו"ר אורסקום, אונסי סאוויריס, הצהיר בעבר כי לא מן הנמנע שישקול אפשרות לרכוש את מלוא ההחזקה של האצ'יסון, וכפועל יוצא מכך הוא ישתלט גם על פרטנר.

החל מראשית 2006, אורסקום מחזיקה בחלק ממניות חברת האצ'יסון טלקום הסינית (Hutchison Telecommunications International Limited), שהיא החברה האם של פרטנר וזו שמחזיקה בכ-52% ממניות פרטנר. אורסקום רכשה אז 19.3% ממניות האצ'יסון טלקום תמורת 1.3 מיליארד דולר. חברת אורסקום מחזיקה רשתות GSM במצרים, אלג'יריה, פקיסטאן, תוניס, עיראק ובנגלדש, והיא מונה כ-25.5 מיליון מנויי סלולר. החברה ניהלה בעבר מגעים לרכישת רישיונות תקשורת באיראן ובערב הסעודית, אך אלה לא הסתייעו.

לפני כשנה וחצי התנהל מאבק סביב הפרטת בזק, והאחזקה של גופים זרים ברשתות תקשורת בישראל. השב"כ התערב לא פעם בהפרטת בזק וניסה להבטיח שגורמים זרים לא יוכלו להיכלל בקבוצת הרוכשים של חברת התקשורת הגדולה, מחשש שחשיפה שלהם לתשתית הטלפוניה של בזק עשויה לגרום לזליגת מידע ולהוות סיכון לביטחון המדינה. נציג של השב"כ יושב דרך קבע בדירקטוריון בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully