וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר הקנדי ג'רי שוורץ וגולדמן סאקס רכשו את חטיבת מטוסי הסילון מרייתאון ב-3.3 מיליארד דולר

עפרה שלו

25.12.2006 / 15:53

שוורץ, הבעלים של קרן ההשתלטות אונקס, רכש לאחרונה את בית סות'ביס בתל אביב



רייתאון, יצרנית הטילים הגדולה בעולם, מכרה ב-3.3 מיליארד דולר את חטיבת מטוסי הסילון העסקיים שלה לגולדמן סאקס ולאונקס (Onex) - קרן ההשתלטות הקנדית של ג'רי שוורץ, שרכש לאחרונה את בית סות'ביס.

מכירת החטיבה תאפשר לרייתאון להתמקד בתחום הרווחי יותר של מכירות לצבא ולממשלה, כגון חטיבת טיל הטומהוק, הטיל בו השתמשה ארה"ב באפגניסטאן ובעיראק. במהלך העשור האחרון מכרה רייתאון כמה עסקים מסחריים, אותם רכשה בין שנות ה-60' ל-90', כשניסתה לגוון את עסקיה.



גולדמן סאקס ואונקס, קרן ההשתלטות הגדולה ביותר בקנדה, יהיו בעלי החזקות שוות בחטיבה, המייצרת את מטוסי ה-Hawker וה-Beechcraft. החטיבה רשמה הכנסות של 2.85 מיליארד דולר ב-2005, 13% מסך המכירות הכללי של רייתאון, שהיה 21.9 מיליארד דולר. שולי הרווח שלה הם הנמוכים ביותר מכל העסקים של רייתאון.



הרכישה מתבצעת בתקופה בה המכירות הבינלאומיות של מטוסי סילון צומחות, והתחזית נראית מבטיחה. יצרניות מטוסי סילון עסקיים צפויות למכור מספר שיא של 1,000 מטוסים על רקע עלייה בהזמנות מאסיה, אפריקה והמזרח התיכון.



חברת ההשתלטות אונקס של המיליארדר הקנדי שוורץ, מחזיקה גם בחברת ספיריט ארוסיסטמס הולדינגס (Spirit AeroSystems Holdings), יצרנית של כנפיים וגופים של מטוסים, שמכרה בחודש שעבר מניות בשווי של 1.4 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור בניו יורק. אונקס הקימה את ספיריט כשרכשה את חטיבת הרכיבים של בואינג ביוני 2005, תמורת כ-1.2 מיליארד דולר.



בנובמבר רכש שוורץ מחברת אלרוב את המבנה ההיסטורי בפינת רחוב רוטשילד 46 ורחוב שד"ל בתל אביב, תמורת 8.5 מיליון דולר. המבנה מוכר כבית סות'ביס, כבית השגרירות הרוסית לשעבר וכבית לוין. בכוונת שוורץ להעביר את משרדיו בישראל למבנה זה.



שוורץ, 65, נחשב לאחד מעשירי קנדה. בעבר הוא גילה עניין ברכישת מניות דיסקונט ובזק. שוורץ מנהל בישראל פעילות פילנטרופית, שעיקרה קרן הישג שתומכת בחיילים בודדים לאחר שחרורם.



גולדמן סאקס, חברת ני"ע הגדולה ביותר בוול סטריט במונחי שווי שוק, רשמה ב-2006 את הביצועים הטובים ביותר מעולם בקרב בנקי ההשקעות בוול סטריט. הרווח הנקי השנתי שלה היה 9.54 מיליארד דולר, עלייה של 70% ביחס ל-2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully