וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורי קלגסבלד: השופט ששלח אותי לכלא הקל במקרים אחרים

ניר חסון

25.12.2006 / 15:05

ביהמ"ש המחוזי דן בערעור קלגסבלד; ההגנה: השופט שדן אותו ל-15 חודשי מאסר מעולם לא נתן גזר דין כה חמור; קלגסבלד, שבימים אלו מרצה כמעט שני חודשי מאסר, ישב חפוי ראש לאורך רוב הדיון



ערעורו של עו"ד אביגדור קלגסבלד, שנידון ל-15 חודשי מאסר בגין גרימת מותם ברשלנות של יבגניה וקסלר בת 23 מבני ברק ובנה ארתור בן 5 בתאונת דרכים לפני כשבעה חודשים, נדון היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בא כוחו של קלגסבלד, עו"ד דן שינמן, ביקש משלושת השופטים להתערב "התערבות ממשית ורצינית בעונש. אפשר להסתפק בעונש של עבודות שירות", כדבריו.



עו"ד שינמן תקף במילים קשות את גזר הדין של שופט בית המשפט לתעבורה, יצחק גרטי, שגזר על קלגסבלד עונש של 15 חודשי מאסר בפועל, וכן 15 חודשי מאסר על תנאי ושלילת רשיון לעשר שנים. לטענת עו"ד שינמן, השופט גרטי הושפע מהאווירה התקשורתית ונתן גזר דין חמור במיוחד שאינו עומד בקנה המידה המוכרים של ענישה במקרים דומים.



צוות ההגנה של קלגסבלד ציין כי ימים ספורים לפני הכרעתו בתיק קלגסבלד גזר השופט גרטי עונש קל יותר במשפט אחר שעניינו גרימת מוות ברשלנות. ראש ההרכב בבית המשפט המחוזי, השופט זאב המר, ציין כי גם עשרה ימים מאוחר יותר גזר גרטי עונש קל יותר במשפט דומה. על פי בדיקת ההגנה, גזר הדין שהטיל על קלגסבלד היה החמור ביותר שגזר אי פעם השופט גרטי. צוות ההגנה גם הגיש במסגרת הערעור סטטיסטיקה של 201 פסקי דין, שממנה עולה כי במרבית מקרי גרימת המוות ברשלנות מסתפקים בתי המשפט בעונשי עבודות שירות, ובחלק הקטן והחמור יותר של המקרים גוזרים בתי המשפט עונשי מאסר קצרים של שבעה עד עשרה חודשים בלבד.



טיעון שני שהעלה שינמן נוגע למידת הרשלנות בזמן התאונה. לטענת ההגנה, רשלנותו של קלגסבלד היתה קצרה ביותר, ולא נמשכה יותר משלוש שניות, ולכן יש לסווגה כמידת רשלנות נמוכה ולהקל בעונשו.



עו"ד שינמן העלה גם את הנסיבות האישיות של עו"ד קלגסבלד. "הצער, עוגמת הנפש ותחושת האשם תלווה אותו כל חייו. תחשבו מה עובר על הבן אדם הזה, מי שהיה אמור להתמנות לבית המשפט העליון", פנה שינמן לשופטים. הוא גם דיבר על הסבל שעבר קלגסבלד בשל התקפות התקשורת נגדו, "התירו את דמו, תראו את הטוקבקים. מה מרגיש אדם כזה. הפופוליזים הריק והזול הזה. תראו מה עומד מול מה. בא אדם ולוקח אחריות ומכפישים אותו ואומרים שהוא זרק את הג'יפ שלו, היה שיכור".



מטעם התביעה השיב עו"ד אלי שוורץ, שביקש להותיר את גזר הדין על כנו. לדבריו, גזר הדין של השופט גרטי היה ראוי, ואף נטה לטובתו של קלגסבלד. הוא דחה את סטטיסטיקת הענישה שהגישה ההגנה. לדבריו, רוב פסקי הדין אליהם שאותם הציגה ההגנה נגעו לעבירות גרימת מוות ברשלנות שבהם נהרג אדם אחד, בשונה מהמקרה הזה. שוורץ גם טען כי רשלנותו של קלגסבלד היתה חמורה, ונמשכה לפחות 14 שניות, מהנקודה שבה היה אמור להבחין במכוניות העומדות ברמזור.



קלגסבלד, שבימים אלו מרצה כמעט שני חודשי מאסר, ישב חפוי ראש לאורך רוב הדיון. בסיום הדיון נשאל האם הוא רוצה לדבר, אך השיב כי מעבר לדבריו בפני בית המשפט לתעבורה, אין לו מה להוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully