וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לשכת הספנות: "מערכת היחסים בין ההנהלה לעובדים בנמל אשדוד הגיעה לקרע שאינו ניתן לגישור"

שרון קדמי

25.12.2006 / 14:39

כך אומר ראובן צוק בעקבות הגשת צו דחוף של חברת נמל אשדוד לפסילת חברי ועד מהשתתפות בוועדת המכרזים



"מערכת היחסים בין ההנהלה לעובדים בנמל אשדוד הגיעה לקרע שכנראה אי אפשר לגשר עליו. אם לא תהיה התערבות מיידית של ההסתדרות ומשרד התחבורה, העיצומים שהחלו בנמל אשדוד בתחילת שיא עונת הייצוא החקלאי, יגרמו להמתנות שיובילו לנזקים אדירים באשדוד" - כך אומר ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, בעקבות הגשת צו דחוף של חברת נמל אשדוד לפסילת חברי ועד מהשתתפות בוועדת המכרזים בשל ניגוד עניינים.



צוק התייחס בעבר להמתנות החמורות של אוניות בנמלים בשנת 2006, בעיקר בנמל אשדוד. "אוניות המטען הכללי מהוות למעלה מ-60% מכלל היבוא לנמל אשדוד ועיקר חומרי הגלם של המדינה מיובא באמצעותן. לשכת הספנות מצביעה כבר זמן ממושך על כך ש-40% מהביקוש לצוותי עבודה באוניות אלו, כמו גם מעל 30% באוניות המכולה, לא מסופק על ידי נמל אשדוד בשל מחסור חמור בכוח אדם שם. להנהלה ולעובדים גם יחד אין אינטרס כלכלי בגיוס כוח אדם נוסף כאשר למרבית האוניות הפוקדות את הנמל אין חלופה מעשית בנמל אחר".



צוק קורא לחייב את הנמלים לגייס כוח אדם ולשנות את הסכמי העבודה על מנת שיוכלו לעבוד בצוותים מלאים סביב השעון כמו שמתבקש: "לא יעלה על הדעת שבשנת 2007 אוניות לא תקבלנה את מספר הצוותים הדרוש, כשבנמלי ישראל ובעיקר באשדוד לא עובדים אפילו 6 ימים בשבוע במלוא התפוקות ועם מלוא צוותי העבודה הנדרשים. פתרון זה יעלים את ההמתנות ואת התור התפעולי, שמקומו רק בנמלים לא מפותחים. כל עוד אין בארץ נמל המופעל על ידי גורמים פרטיים, הממשלה צריכה לנתב את השקעותיה בפיתוח הנמל הבא רק לנמל שבו התפוקות הגבוהות והשקט התעשייתי נמשכים לאורך זמן. כל החלטה אחרת עלולה להיות בכייה לדורות".



מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה, כי "הנהלת הנמל יצאה למכרז לקליטת 90 עובדים במהלך שנת 2007, זאת בהמשך לקליטה של 90 עובדים בשנת 2006. קליטת העובדים נועדה לתת מענה לגידול בהיקף הפעילות בנמל, לצמצם את זמני שהיית האוניות ולשפר את רמת השירות ללקוחות הנמל. אנו מצפים כי נשיא לשכת הספנות יישאף ויעודד מינהל תקין ושקוף בתהליך קליטת עובדים ויתמוך בהנהלת הנמל במאבקה החשוב והצודק לטובת כל משתמשיו ולקוחותיו. מר צוק צריך להיות הראשון לתמוך בסדרי מינהל תקין, במיוחד לאור טיעוניו בדבר הצורך בשינוי התרבות הארגונית בנמלי ישראל. מר צוק יודע שהנהלת הנמל מעוניינת בקליטת עובדים עוד מחודש מאי ומעמידה בסדרי העדיפות שלה קודם את השירות ללקוח וקליטת העובדים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully