וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ברמה של 4.25 שקלים במסחר הבין בנקאי

איתן אבריאל

25.12.2006 / 20:32

סוחר מט"ח: "הכסף שהגיע לישראל וגרם לירידת הדולר מ-4.75 לשערו הנוכחי - לא יברח מריבית נמוכה"

"שער הדולר יעלה בכמה אגורות, עד לרמה של בין 4.22 לבין 4.25 שקלים, כתוצאה מההפחתה של הריבית ב-0.5%. עם זאת, בטווח הבינוני, הדולר ישוב וייחלש והריבית תמשיך לרדת", כך העריך היום סוחר בכיר במט"ח בתגובה להודעה המפתיעה של נגיד בנק ישראל.

הדולר במסחר הבין בנקאי עלה לרמה של 4.25 שקלים בתגובה מיידית להורדת הריבית בשיעור של 0.5%, ולמציאות החדשה שבה הריבית השקלית נמוכה מהריבית הדולרית ב-0.75%.

סוחר המט"ח הבכיר הודה כי הפחתת הריבית בשיעור של 0.5% הפתיעה את הפעילים בשוק: "בפעם שעברה אמרו אנשי בנק ישראל שהם הורידו את הריבית ב-0.25% בלבד, כי לא רצו לזעזע את השוק - והנה הנגיד מוריד את הריבית ב-0.5% ימים בודדים לפני סוף השנה, בתקופה שבה המסחר דליל וכולם עסוקים בסגירת ספרים. זה קצת מוזר". עוד הוסיף הסוחר כי מזה כמה ימים מתנהל שוק המט"ח בעצלתיים, עקב הקרבה לסיום השנה, וכי היום כלל לא מתקיים מסחר בבירות הפיננסיות, עקב חג המולד.

למרות ההפתעה, מאמין הסוחר כי הורדת הריבית לא תשנה את המגמה ארוכת הטווח. "הכסף שהגיע ב-2006 לישראל הוא לא כסף ספקולטיווי שחיפש ריבית גבוהה, אלא כסף ריאלי של אנשים המבקשים להשקיע במניות בישראל, ברכישת חברות ובעסקות נדל"ן. לכן הכסף הזה לא יברח מהארץ כתוצאה מירידה של הריבית. אני מאמין כי זרימת הכספים לישראל תימשך גם ב-2007, ולפיכך אני צופה שלאחר התייצבות מסוימת הדולר ימשיך לרדת, ואיתו גם הריבית".

לדעת סוחר המט"ח, בעולם שבו האינפלציה בישראל היא אפס, אולי הנמוכה בעולם, אין כל סיבה שריבית בנק ישראל לא תרד לרמה של 4%, ואף נמוך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully