וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות המס של רוסיה תבעו את חברת ראיית החשבון PwC בטענה כי ערכה מאזנים כספיים כוזבים עבור חברת הנפט יוקוס

סוכנויות הידיעות

25.12.2006 / 20:23

בית משפט במוסקווה אישר תביעה נוספת נגד יוקוס, בסך 1.4 מיליארד דולר, בגין חבות מס



רשויות המס ברוסיה תבעו את הסניף המקומי של חברת ראיית החשבון פרייס ווטרהאוס קופרס (PwC), בטענה כי ערכה מאזנים כספיים כוזבים עבור חברת הנפט פושטת הרגל יוקוס. כך הודיעה היום PwC. במקביל, דיווחה היום סוכנות הידיעות הרוסית RIA נובוסטי כי בית משפט במוסקווה אישר תביעה חדשה בסך 38 מיליארד רובל (1.4 מיליארד דולר) נגד יוקוס, בגין חבויות מס. בכך גדל היקף חבויות המס של יוקוס ל-15.5 מיליארד דולר.



בתביעת של רשויות המס הרוסיות נגד PwC מואשמת הפירמה באי דיוקים במאזנים כספיים שערכה עבור יוקוס בשנת 2002. PwC מסרה בתגובה כי פעלה בהתאם לחוק הרוסי, וכי בכוונתה להיאבק על חפותה בבית המשפט. "אין לגלגל את אחריות הנהלת החברה אל רואה החשבון", נאמר בהודעה שפירסמה PwC.



יוקוס הוכרזה בחודש אוגוסט כפושטת רגל, לאחר שנושיה דחו תוכנית של הנהלת החברה להחזר חובות החברה. פשיטת הרגל של החברה סללה את הדרך לתהליך של מכירת הנכסים של החברה, שהיתה בעבר יצרנית הנפט הגדולה ברוסיה. פשיטת הרגל של החברה גם הביאה לקיצה סאגה בת שלוש שנים, במסגרתה נכלא מייסד החברה מיכאיל חודורקובסקי בסיביר בגין עברות מס והונאה, וחטיבת הנפט הגדולה ביותר של החברה הולאמה.



חקירה ההונאה נגד חודורקובסקי, המרצה עונש מאסר של תשע שנים במחנה עבודה סיבירי, וחקירת המס של יוקוס החלו ב-2003. הקרמלין הציג את החקירות כמאבק בשחיתות בתאגיד הענק. ואולם, רבים ראו בחקירות התנכלות מצד ממשלת פוטין, על רקע תמיכתו של חודורקובסקי במתנגדי פוטין, וניסיון להעניק לגיטימציה להשתלטות הממשלה על חטיבת הנפט העיקרית של יוקוס.



פשיטת הרגל של החברה באה, כאמור, לאחר שנושי יוקוס טענו כי החברה אינה יכולה להמשיך להתקיים כישות עצמאית ולשלם את יתרת חובותיה. כלל החובות של יוקוס לנושים מסתכמים כעת ב-686.8 מיליארד רובל (25.2 מיליארד דולר). הנושה הגדול ביותר של יוקוס הן רשויות המס של רוסיה, עם כ-57% מהחובות.



עם הנושים הגדולים נמנים רשויות המס ברוסיה וחברת הנפט הממשלתית רוזנפט, שהשתלטה על הנכס העיקרי של יוקוס, חטיבת יוגנסקנפטגז. חבות מס של יוקוס בסך 27 מיליארד דולר, היא שאיפשרה לרוזנפט להשתלט על יוגנסקנפטגז. לאחר הלאמת יוגנסקנפטגז, רוזנפט הפכה ליצרנית הנפט השלישית בגודלה ברוסיה, חברה המסוגלת להתחרות בענקיות נפט כגון אקסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully