וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית בסך 82 מיליון שקל נגד יוניליוור

ניר חסון

25.12.2006 / 21:43

בכתב התביעה נטען כי פרסומי החברה הטעו את הצרכנים, שרכשו את מרגרינת מזולה כמוצר בריאות

תביעה ייצוגית על סך 82 מיליון שקל הוגשה היום נגד חברת יוניליוור, המייצרת את מרגרינת מזולה. בכתב התביעה נטען כי פרסומי החברה הטעו את הצרכנים שרכשו את המרגרינה כמוצר בריאות. את התביעה הגיש דגן אסף, תושב ת"א בן 35, באמצעות עו"ד מוטי אהרון. התביעה הוגשה בעקבות הפרסום ב"הארץ".

"התובע השתכנע להאמין כי מרגרינה מזולה היא אכן מוצר חדשני, בריאותי ומומלץ שצריכתו תשפר את בריאות לבו וזאת בניגוד ליתר המרגרינות הידועות כמוצר שאינו בריא", נכתב בתביעה, "וזאת בעקבות סיסמאות הפרסום של "יוניליוור" למותג -"הלב דורש מזולה" ו"מזולה מסייעת לשיפור בריאות הלב". עוד נכתב כי,"לאחרונה, הופתע התובע ואף הזדעזע כאשר התפרסמה בעיתונות סדרת כתבות תחקיר, ממנה עולה כי המצגים שהציגה הנתבעת בקשר לסגולותיה הבריאותיות של מרגרינה מזולה, חסרי כל שחר", וכי בשל כך נגרמו לתובע, "עגמת נפש קשה, צער עמוק ואף תחושת גועל".

על פי החישובים המופיעים בתביעה, בתקופת החשיפה לפרסום במשך 19 חודשים ממאי 2005, מכרה "יוניליוור" מרגרינת מזולה בסכום של 41 מיליון שקל. בנוסף להשבת הכסף לצרכנים שרכשו את המרגרינה, דורש אסף גם פיצוי נזיקין בסכום זהה, כך שסכום התביעה הכולל הוא 82 מיליון שקל.

כפי שנחשף לאחרונה ב"הארץ" מרגרינת מזולה אמנם מכילה פחות שומנים מזיקים מאשר סוגים אחרים של מרגרינות אולם אין מדובר במוצר בריאותי המומלץ לצריכה כחלק מתפריט בריא. בחברת "יוניליוור" טענו מנגד, כי היא השקיעה הון עתק בשיפור ערכיה הבריאותיים של המרגרינה, שאושרה אף על ידי איגוד הלב העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully