וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.6%

אסף רותם

26.12.2006 / 17:50

עליות חדות של 0.8% בגלילים הצמודים. שטראוס עלית ירדה ב-2.4% בעקבות הורדת המלצה למניה . לאומי הוסיפה 1%

לאחר שלושה ימים של ירידות, חזרה היום הבורסה למסלול של עליות, בעקבות הורדת הריבית המפתיעה אתמול במשק. מדד המעו"ף הוסיף 0.6% ל-936 נקודות ומדד ת"א 100 טיפס בשיעור דומה ל-933 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל. נגיד בנק ישראל הוריד אתמול את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.5% והפתיע את השוק, שציפה להורדה של 0.25% בלבד.

שוק ההון התל אביבי נסחר בארבעת החודשים האחרונים במתאם גבוה לעולם: המדדים המובילים עלו, כאשר בעולם נשבה רוח חיובית והחלו להתממש בשבוע האחרון עם ירידה של כ-2%, כאשר נדמה היה שהרוח החיובית נחלשה. עם זאת, נראה כי ירידות השערים באירופה לא ענייינה את המשקיעים היום ואלה נצמדו להורדת הריבית.

בשוק הסולידי נרשמה היום חגיגה של ממש, במיוחד באפיקים הצמודים. הורדת הריבית עשויה לעורר את האינפלציה ולכן הקפיצה את הביקושים לאיגרות החוב הצמודות. האיגרות מסוג גליל הצמודות לטווחים הארוכים טיפסו בכ-0.8%. האיגרות השקליות מסוג שחר נהנו אף הן מעלייה של עד 0.2%. בשוק המט"ח, טיפס הדולר היציג בכ-0.8% ל-4.22 שקלים. יחד עם זאת, אתמול לא נקבע שער יציג, כך שמדובר בעלייה של 0.5% לעומת הרמה שבה נסחר אתמול המטבע בין הבנקים.

מניות הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - רכזו את המחזורים הגבוהים בשוק - יותר מ-100 מיליון שקל כל אחת. מניית לאומי טיפסה ב-0.9% והשלימה זינוק של 2.5% בעקבות הדיווידנד העצום של 2.5 מיליארד שקל עליו דיווח הבנק אתמול. מניית הפועלים עלתה ב-0.1%.

בית ההשקעות אי.בי.אי הוריד את המלצתו למניית שטראוס-עלית מ"קנייה" ל"נייטרלי" ואת מחיר היעד הותיר על 50 שקל - 7% מעל מחיר המניה בפתיחת המסחר. בתגובה, איבדה המניה 2.4%.

מדד הנדל"ן 15 סבל בשבועיים האחרונים ממימוש של כ-7%, גם על רקע הפרסום לפני כשבועיים כי חברת הקרנות פסגות אופק, לפיו לאחר זינוק של כ-75% מתחילת השנה, למדד לא נותר עוד מקום רב לעליות. היום התאושש המדד בעלייה של 1%. אחת הבולטות במדד, כלכלית ירושלים, טיפסה ב-0.6%, לאחר שאתמול השלימה נפילה של כ-13% בחודש וחצי.

ויליפוד זינקה ב-5.7% במחזור של 2.5 מיליון שקל - כפול מהמחזור היומי. הזינוק בשעת המסחר האחרונה הגיע בעקבות הידיעה ב-TheMarker כי שמרוק מנהלת מגעים עם האחים ויליגר, בעלי השליטה בחברה, להשקעה לפי שווי של 60 מיליון דולר - 23% מעל שווייה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully