וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונה כונס נכסים לקרקע של חברת מגדל הזוהר שבשליטת דרור חוטר-ישי ודודי אפל

נורית רוט

26.12.2006 / 9:42

הכוונה היא לשטח של כ-168 דונם, הסמוך לפרויקט גני אביב בלוד, שנרכש על ידי לצורך הרחבה עתידית של הפרויקט



עו"ד אמנון לורך ממשרד יגאל ארנון מונה באחרונה ככונס נכסים על קרקע השייכת לחברת מגדל הזוהר שבשליטת עו"ד דרור חטר-ישי, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין והקבלן דודי אפל. הכוונה היא לשטח של כ-168 דונם, הסמוך לפרויקט גני אביב בלוד, שנרכש על ידי חברת מגדל הזוהר לצורך הרחבה עתידית של הפרויקט.



בהחלטה שהתקבלה שלשום איפשר בית המשפט המחוזי בירושלים את המשך הליכי כינוס הנכסים של הקרקע ודחה בכך את בקשת מגדל הזוהר נגד מימוש המשכון. עו"ד לורך שמונה לבקשת בנק דיסקונט נערך כעת למכירת הקרקע.



חברת מגדל הזוהר, שבשנתיים האחרונות עמדה בפני כמה בקשות פירוק עקב חובות כבדים, התקשרה בשנת 95' בהסכם ליווי עם דיסקונט, שבמסגרתו קיבלה מהבנק אשראי כספי ושירותים בנקאיים לצורך מימון פרויקט לבניית שכונת מגורים בעיר לוד.



לאחר שהחברה חרגה ממסגרת האשראי שנתן לה הבנק, היא חתמה ב-2002 על איגרת חוב לזכות הבנק, שבמסגרתה שיעבדה לו את זכויותיה במקרקעין עליהם נבנה הפרויקט. במשך השנים צברה החברה חוב של 20 מליון שקל לבנק, ולכן במאי השנה הגיש הבנק להוצאה לפועל בקשה למימוש המשכון שניתן באגרת החוב.



ביולי ביקשה חברה צו מניעה זמני שימנע את מימוש המשכון. בבקשה טענה החברה שהבנק הפר את הסכם הליווי בשני עניינים - חיוב החשבון בריבית חריגה ושינוי שיעור העמלות. הפרות אלה, כך נטען גרמו ליתרת החוב בחשבונה.



השופטת יהודית צור קבעה כי אין מקום להעניק לחברה את צו המניעה, שכן בהתאם למסמכי הבנק, חובה של החברה עולה על 20 מליון שקל, והיא לא עמדה בנטל לסתור את החוב. עוד קבעה השופטת כי החברה לא הצביעה על כל נזק קונקרטי שייגרם לה אם לא תקבל את הצו מניעה, בעוד שהבנק הבהיר היטב מדוע אי מימוש המשכון כעת יגרום לו נזק ממשי.



השופטת קיבלה את טענת הבנק כי הריבית הנצברת על חוב החברה מדי חודש עולה על 300 אלף שקל, וכי דחיית מימוש המשכונות גורמת לגידול בחוב ללא כל שינוי מקביל בשווי הבטחונות שכנגדו.



השופטת הדגישה כי החברה לא צירפה לבקשתה ולו מכתב אחד שהועבר בין הצדדים בשנים 1996-2006. ואולם, ממכתבים שצירף הבנק עולה בבירור כי החברה חרגה באופן ניכר ומתמשך ממסגרת האשראי שניתנה לה, וכי היא אף הודתה בחוב לבנק העולה על 11 מליון שקל.



בשל כך דחתה השופטת את הבקשה וחייבה את החברה ב-3,000 שקל הוצאות. את הבנק ייצג עו"ד יובל שלהבת ממשרד יגאל ארנון. את החברה יצג חטר-ישי בעצמו.



(ה"פ 5240/06, בש"א 2359/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully