וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הפסיקה את ההתקשרות עם ברן

נתן שבע

26.12.2006 / 10:23

ברן תפסיד הכנסות של 40 מיליון שקל ב-8 שנים. ברן: "תקציב הפרויקטים שלנו לשנה הבאה עומד על מיליארד וחצי שקל"

רכבת ישראל סיימה את ההתקשרות עם חברת ההנדסה ברן בפרויקט קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים. עבור ברן, שבשליטת מאיר דור, מדובר באובדן הכנסות עתידי של 40 מיליון שקל למשך שמונה שנים, כאשר סך ההשתתפות שלה בפרויקט עמד על 60 מיליון שקל. פרויקט הרכבת מוערך בכ-4.2 מיליארד שקל, וברן סיפקה שירותי ניהול לפרויקט. הטענה כנגד ברן היתה ככל הנראה בנוגע לאיכות כוח האדם שסיפקה לפרויקט זה.

עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל הרכבת שנכנס לפני שנה לתפקיד, ערך בדק בית בין כל המכרזים המנוהלים. ברכבת החליטו כי ברן אינה עומדת בתנאי המכרז לגבי איכות העובדים שהעמידה לפרויקט, בנוגע להשכלתם, התמחותם וניסיון העבודה שלהם. בעקבות זאת ההתקשרות עם ברן הופסקה. הקשרים בין ברן לרכבת לא הופסקו כליל, והחברה עדיין מעניקה שירותים אחרים לרכבת, כמו פרויקט חשמול שהיא מבצעת עבורה.

מאיר דור, יו"ר ברן, סירב להתייחס לטענות הרכבת בגין איכות כוח האדם שסיפקה החברה לפרויקט, וציין כי החברות ביקשו להיפרד ברוח טובה לאור חוסר הכדאיות הכלכלית בהמשך ביצוע הפרויקט. "לא הגענו יחד לפתרון, והחלטו להיפרד ברוח טובה מהמשך הפרויקט. הפרויקט כולו הוערך בכ-60 מיליון שקל אך ביצענו כבר חלק ממנו. ביתר הפרויקט מדובר באובדן הכנסות של 5-4 מיליון שקל לשנה למשך שמונה שנים. בסך הכל לא מדובר במשהו מהותי עבורנו, מאחר שתקציב הפרויקטים שלנו לשנה הבאה עומד על מיליארד וחצי שקל", אומר דור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully