וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר מחלץ את טי.אר.די: פוזיציית הדולר של החברה מתאוששת - המניה מזנקת ב-28% לאחר שקרסה ב-66% בשבועיים

אסף רותם

26.12.2006 / 11:20

טי.אר.די הפתיעה לפני כשבועיים את משקיעיה עם הפסד של 21 מיליון שקל מהימור על הדולר ועל אופציות מעו"ף



הורדת הריבית של הנגיד פישר שולחת מעלה את הדולר - ומצמצמת את ההפסדים על הנייר שרושמת מניית רוזנפט בגין הפוזיציה הפתוחה שלה על הדולר. המניה מגיבה בזינוק של כ-28%, שעוזר להחזיר מעט רוח חיים למשקיעיה החבוטים של החברה.



טי.אר.די, שבשליטת ישראל רמות ודוד דוידוביץ, הצליחה להפתיע את הגופים המוסדיים שהשקיעו בה כשהתברר שהיא הפסידה 21 מיליון שקל מהימור על הדולר ועל אופציות מעו"ף - יותר ממחצית הסכום אותו גייסה רק באפריל האחרון. המניה איבדה כשני שליש מערכה בשבועיים האחרונים והשלימה נפילה של כ-78% מאז שהונפקה באפריל, וגייסה כ-41.5 מיליון שקל.



טי.אר.די נוסדה בסוף שנות ה-90. לחברה יש מוצר אחד עיקרי מתחום רפואת השיניים שנקרא "סמארט-לייט", המשמש לייבוש החומר המיועד לסתימות; וכן מכשיר נוסף המסייע לרופאי השיניים בהליך של טיפולי שורש.



באסיפת בעלי האג"ח של החברה שנערכה ביום רביעי שעבר הוחלט על כמה צעדים משמעותיים נגד החברה. בעלי האג"ח החליטו לדרוש מהחברה לסגור את כל הפוזיציות שלה במטבעות ובאופציות מעו"ף עד יום חמישי שעבר. אם הדרישה לא תיענה, הם יעמידו את האג"ח לפירעון מיידי, כלומר ידרשו לקבל את כל הכסף שהלוו לחברה בחזרה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully