וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: טרה תיצור לשטראוס-עלית כאב ראש רציני

שרון שפורר

26.12.2006 / 12:01

האנליסט ויסבורד מוריד ההמלצה למניה אחרי שכמעט והצליחה להדביק את מחיר היעד

"אנו צפויים לראות את טרה חוזרת לשוק החלב מחוזקת - מה שעשוי ליצור כאב ראש רציני לשחקניות הגדולות תנובה ושטראוס", כך כותב האנליסט אורי ויסבורד מקבוצת אי.בי.אי בהמלצה על שטראוס עלית. ויסבורד מוריד את ההמלצה למניית שטראוס-עלית מ"קנייה" ל"ניטרלי", אחרי שהתקרבה עד כדי כ-6% למחיר היעד שקבעו לה בעבר בבית ההשקעות בגובה של כ-50 שקל. המניה מתומחרת להערכתו לפי שוויה הכלכלי.

מניית שטראוס-עלית ירדה בכ-5% בקרוב לשבועיים אחרי עלייה של כ-31% בתוך ארבעה חודשים. מתחילת השנה השלימה המניה עלייה של כ-19% - תשואת יתר של כ-5% על העלייה של מדד המעו"ף, אליו היא משתייכת באותה התקופה.

בסוף השבוע שעבר חתמה מחלבות טרה על הסכם זיכיון וידע עם חברת החלב הבינלאומית מולר (Mueller), לפיו תהיה המשווקת הבלעדית של מוצרי החברה, שייוצרו בישראל. מולר היא חברה פרטית המייצרת מגוון מוצרי חלב, גבינות וקינוחים. מולר מובילה את השוק הבריטי בתחום היוגורט, והיא מספר שתיים בגרמניה ובאיטליה. באירופה כולה היא חברת היוגורט השנייה בגודלה, אחרי דנונה.

מולר מעסיקה כ-5,300 עובדים בכל חברות הבת שבקבוצה ברחבי אירופה - בבריטניה, בגרמניה, באיטליה ובספרד ובנוסף לפעילות בארצות אלה, היא מייצאת לעשרה שווקים אירופיים נוספים, ובהם הולנד, קפריסין, יוון והונגריה. מחזור המכירות של החברה הוא כ-2.2 מיליארד יורו, עם גידול שנתי של כ-5%.

האנליסט של קבוצת אי.בי.אי סבור כי הסכם טרה-מולר עתיד להחזיר את טרה למגרש. הוא כותב כי אמנם בשנים האחרונות טרה לא היתה שחקן משמעותי בשוק החלב אך לדעתו דווקא משום כך אסור לזלזל בחיבור שבינה ובין החברה המרכזית למולר.

ויסבורד אמנם מציין את העובדה ששטראוס-עלית כבר מזמן אינה שחקן מקומי אלא חברה בינ"ל שכ-40% מהכנסותיה וכרבע מרווחיה התפעוליים נובעים מפעילותה הבינ"ל אבל למרות זאת, הוא סבור שאין להמעיט בערכו של תחום החלב המקומי ובחשיבותו לחברה. הוא מזכיר כי ב-2005 היווה תחום החלב 195 מהכנסות שטראוס-עלית ומעריך כי תחום זה אחראי לכרבע מהרווח התפעולי של החברה כך שהתלהטות בתחום איננה בשורה טובה עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully