וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המעילים: ירידה במכירות הביגוד לחורף בשל טמפרטורות חמות בחצי הכדור הצפוני

סוכנויות הידיעות

26.12.2006 / 12:48

כך דיווח "הראלד טריביון"; סיבות נוספות לירידה במכירות ביגוד החורף: לבוש שכבות וכרטיסי השי



הקמעוניות בחלקו הצפוני של כדור הארץ מכנות את החורף הזה "משבר המעילים". זאת לפי העיתון "הראלד טריביון". הטמפרטורות החמות יחסית לעונת החורף בחצי הצפוני של כדור הארץ פגעו קשות במכירות בגדי החורף, ממעילים, צעיפים, וכובעים ועד מחממי אוזניים, מניו יורק ועד פאריס.



לפי העיתון, על אף מזג אוויר קר ששרר בפאריס, מחלקת המעילים בגאלרי לאפייט נותרה כמעט יתומה ביום שבת שלפני חג המולד - תופעה שכמעט אין לה תקדים בימים שלפני חג המולד בפאריס. ברחבי אירופה, מטאורולוגים עקבו אחרי הטמפרטורות הגבוהות יחסית לעונה. בבריטניה נרשמה שנת 2006 כשנה החמה ביותר מאז 1659, ובאוסטריה נרשם החורף החם ביותר מזה 1,300 שנה.



בחוף המזרחי של ארה"ב נרשמו 4 מעלות צלזיוס בעונת החגים הנוכחית - טמפרטורה הנחשבת חמה יחסית לעונה, וחמה יותר משנה שעברה.



ממש כמו החוואים המתפללים לגשם, קמעוניות הביגוד החלו לסרוק את תחזיות מזג האוויר, בתקווה לשינוי ולנפילה פתאומית של הטמפרטורות, שתגדיל את מכירותיהן. עם זאת, חברת המחקר NPD צופה כי מכירות ביגוד החורף יצנחו ב-20% השנה לעומת תקופת החגים בשנה שעברה. קמעוניות הביגוד ידווחו על מכירותיהן רק בינואר, אבל סימני הירידות במכירות הם ברורים.



ישנן סיבות נוספות, מלבד מזג האוויר החמים יחסית, לירידה במכירות הביגוד לחורף: הראשונה היא העובדה שרבים הפסיקו ללבוש מעילים והתחילו ללבוש יותר ביגוד שכבות. סיבה נוספת היא כרטיסי השי לחגים, ההופכים לפופולריים יותר ויותר בארה"ב. עד שיגיעו בעלי כרטיסי השי לרכוש ביגוד, המעילים החורפיים עלולים להיות כבר מחוץ לאופנה.



עם זאת, החורף הנוכחי לא צפוי להוריד את מכירותיהן של כל החברות: מייקל פינק, ראש מחלקת אפנת נשים בסאקס, אמר ל"הראלד טריביון" כי מעילים אינם תמיד מצרך לחימום: "המפתח הוא למכור מעילים מעוצבים בלי קשר למזג האוויר, ואז הלקוחות ירכשו אותם בלי קשר לצורך. זה כבר ענין של רצון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully