וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל מנסה לשפר את ביצועי הקו לירושלים: תבצע פיילוט לפיצול קו הרכבת ת"א-בית שמש ובית שמש-ירושלים

שרון קדמי

26.12.2006 / 14:25

זאת במסגרת לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל, שייכנס לתוקפו בראשית השבוע הבא



רכבת ישראל תנסה לשפר את הביצועים של הקו המשודרג לירושלים שנחנך לפני כשנתיים ועד עתה לא הוכיח את עצמו. במסגרת לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל, שייכנס לתוקפו בראשית השבוע הבא, תבצע רכבת ישראל פיילוט לפיצול קו הרכבת תל אביב, בית שמש, ירושלים.



ברכבת ישראל מציינים, כי הפיצול בקו יאפשר הגדלה של תדירות הרכבות בקו שבין ת"א ובית שמש, ויביא לשיפור הדיוק בקו - שהושפע עד כה מהמגבלות בקו ירושלים בית שמש, בשל היותו קו מפותל והררי בעל מסילת רכבת בודדת.



בנוסף תתאפשר בקו ת"א בית שמש נסיעה של קרונות דבל-דק בעלי מושבים רבים יותר, דבר שנמנע עד כה בשל החיבור הישיר לקו המפותל לירושלים, בו מתאפשרת נסיעה של קרונות מסוג IC3 בלבד. כיום קו הרכבת העובר בבית שמש מקשר ברכבת ישירה בין ת"א לירושלים. ברכבת ציינו, כי בחינה של הביקושים מעלה כי בקו שבין בית שמש לת"א ישנם ביקושים גבוהים לעומת קו בית שמש - ירושלים, בו הביקושים נמוכים בכשליש. נוסעים המעוניינים להגיע מת"א לירושלים יוכלו לעשות זאת באמצעות החלפת רכבות בתחנת בית שמש.



לדברי מנכ"ל הרכבת, עפר לינצ'בסקי, "לתושבי בית שמש, העושים שימוש רב בקו לתל אביב, מגיע שירות טוב ומהיר שייתן מענה לביקושים. פיצול הקו יביא לשיפור השירות, נוחות הנסיעה והדיוק של הרכבות".



ברכבת ציינו, כי בנוסף לזאת, במסגרת לוח הזמנים החדש, תחול תוספת משמעותית בכמות רכבות הנוסעים ובתדירות הרכבות בכל הארץ. תדירות הרכבות תגדל בין 13% ל-26% בימים השונים שהם תוספת של כ-250 רכבות בשבוע בכל הארץ. בלו"ז החדש נעשו שינויים בזמני יציאת הרכבות, בתחנות העצירה, בטווח שעות הנסיעה ובלוחות הזמנים וזאת במטרה להפחית את עומסי הנוסעים, לצמצם את כמות האיחורים ולתת מענה לצרכי הנוסעים בקווים מסוימים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully