וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר Nagra ערך ביקור מהיר בחברות הכבלים

ערן גבאי

26.12.2006 / 15:04

כך נודע ל-TheMarker; חברות הכבלים על סף הכרעה לאיחוד המלא של המוקדים הכבלים בהשקעה של בכ-10 מ' ד'



חברות הכבלים על סף הכרעה בין החברות NDS ו-Nagra במכרז לאיחוד המלא של כל מוקדי הכבלים תחת שיטת הצפנה אחת, בהשקעה ראשונית המוערכת בכ-10 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. בכבלים כבר עמדו בשבוע שעבר לבחור בזוכה, אך ביקורו הבהול של יו"ר ומנכ"ל Nagra השווייצית, אנדרה קודלסקי, מעכב כעת את ההחלטה. סביר שקודלסקי הבין שבכבלים הולכים להעדיף את NDS על פניו, ומיהר לעלות על המטוס בדרך לישראל.



הסיבה היא שהיקף המכרז הכולל בכבלים גבוה בהרבה מ-10 מיליון דולר, והוא נאמד בעשרות מיליוני דולרים על פני 5-10 השנים הקרובות, אם מחשיבים בו את התמלוגים שישולמו בגין כל הרישיונות על ההצפנה בכל ממירי החברה, ואם מחשיבים בו את כל המערכות שיפותחו במסגרת העסקה לאורך השנים הקרובות. זו הסיבה שיו"ר Nagra הגיע בעצמו להיפגש עם בכירי חברת הכבלים בישראל.



חברות הכבלים איחדו עד כה את המוקדים של תבל ומתב, שבהן מופעלת מערכת הצפנה לניהול השידורים של NDS, אך כעת הן מתכוונות להשלים את האיחוד המלא של כל מוקדי הכבלים - מהלך שעשוי לחסוך כסף רב לחברות כבלים ולייעל את מערכות החברה ואת שירותי הבילינג (גבייה) שלה. כיום חייבות חברות הכבלים בתשלום סכום חודשי קבוע בגין הרישיון, שנאמד ב-10 סנטים למנוי דיגיטלי, כך שבטווח הארוך ניתן לחסוך בהיבט זה כמה מיליוני שקלים בשנה. החברות חייבות לאחד בין שתי שיטות השידור, מאחר שערוצי זהב פועלת עם מערכת הצפנה שונה - של Nagra.



אם הכבלים לא היו בוחרים לאחד בין שתי השיטות, היתה ערוצי זהב נאלצת לתפעל שתי רשתות בנפרד ולהפסיד לאורך שנים מיליוני דולרים בעלויות תפעול. בעולם מקובל שחברת שידורים מחזיקה בשני מוקדי שידור - עיקרי וחלופי - הפועלים באותה טכנולוגיה. אבל אם נחזור לקודלסקי, בכבלים התרשמו מאוד מביקורו הבהול, ובעיקר מההצהרות של קודלסקי בישראל בעניין ההיתכנות של פתרון ה-Push VOD, פתרון שקבוצת קודלסקי וולט דיסני משתפים פעולה בפיתוחו. בכבלים מעוניינים בימים אלה לשכנע את משרד התקשורת כי פתרון ה-Push VOD הוא הפתרון האידיאלי עבור המתחרה - חברת yes.



בכבלים מעוניינים למנוע את השימוש של yes ברשת ה-ADSL של בזק, מכיוון שהם יודעים כי ברגע שתיפתח בפני מנויי הלוויין האפשרות לקבל VOD על גבי תשתית בזק, יהפכו מנויי yes למנויים שבויים של שירות הטלפוניה של קבוצת בזק, שכורכת עדיין בין רכישת קו טלפון ורכישת חיבור אינטרנט ב-ADS L.



בכבלים נלחצו מכך ששר התקשורת, אריאל אטיאס, מתכוון להעביר את חברת הלוויין yes לשלב הניסוי השיווקי ב-VOD (וידיאו על פי דרישה), ולאפשר לכ-10 אלף ממנויי חברת הלוויין לקבל את השירותים. דוד קמיניץ, מנכ"ל חברת הכבלים, לא התמהמה וכתב לאטיאס כי פתיחת תשתית ה-ADSL של בזק לטובת ה-VOD ל-yes היא הפרה בוטה של ההפרדה המבנית. בבזק מיהרו להזכיר לשר כי הוא נדרש לאכוף את החלטתו שלו בעניין ההפרדה המבנית בכבלים, בשל העובדה שהכבלים חצו את רף 450 אלף מנויי האינטרנט.



אם יוכרע שחברת הלוויין תעשה שימוש בפתרון של ה-Push VOD, טכנולוגיה המבצעת דחיסה של תכנים לתוך ממיר הטלוויזיה ובכך עוקפת את הקושי של חברות הלוויין בהשגת ערוץ חוזר לטובת שירותים אינטראקטיוויים, תידרש yes לרכוש ממירים מקליטים לכל בית בעלויות גבוהות ביותר מבחינתה.



כך, בזמן שבכבלים עושים מאמץ לחייב את בזק להציג בפני הרגולטור את פתרון ה-PUSH VOD, מגיע קודלסקי ומחזק באמירותיו את היתכנותו של פתרון זה. את קודלסקי, ניתן לשער, לא ממש מעניינת ההפרדה המבנית בבזק או התחרות בטלפוניה הפ נים ארצית בישראל, אבל ביקורו יצר לא מעט סיפוק וחיוכים בקרב צמרת חברת הכבלים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully