וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT תחוייב בהפרדה מבנית

ערן גבאי

26.12.2006 / 17:01

ההפרדה נועדה להבטיח שחברות הכבלים לא ינצלו את מעמדן כדי לסבסד תחרות בלתי הוגנת בתחומי האינטרנט או הטלפון

משרד התקשורת לא מחכה לוועדת גרונאו והחליט להחיל על הכבלים את ההפרדה המבנית, קרי הפרדה בין חברת התוכן וחברת התשתית בכבלים. מכתב עם קביעה זו ועם דרישה להציג בפניו כיצד מתכוונת חברת הכבלים למלא אחר הדרישה להפרדה מבנית, נשלח למנכ"ל חברת הכבלים, דוד קמיניץ. חובת ההפרדה המבנית, נכתב במכתב, מתחייבת מהרישיון שניתן לכבלים. מחברות הכבלים נמסר בתגובה כי "החברה קיבלה את בקשת המשרד ובימים הקרובים תעביר פירוט של כל הצעדים אותם נקטה HOT על מנת לעמוד בחובת ההפרדה המבנית". למעשה, דחה בכך משרד התקשורת את הבקשה של חברות הכבלים להאריך את המועד לקיום ההפרדה המבנית ולקביעת סייגים ביישומה.

החובה בהפרדה המבנית כוללת חובה בהקמת חברה נפרדת לכל פעילות עסקית. ההפרדה המבנית נועדה להבטיח שחברות הכבלים לא ינצלו את מעמדן המונופוליסטי בתחום הטלוויזיה כדי לסבסד תחרות בלתי הוגנת בתחומי האינטרנט או הטלפון. הקמה של חברת תקשורת נפרדת תטיל על חברות הכבלים, אשר מצבן הפיננסי אינו טוב, עול כבד.

ברישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) של חברות הכבלים נקבע, כי בהגיע הכבלים ל-450 אלף מנויי אינטרנט או בהגיען של החברות לכ-250 אלף מנויי טלפוניה, תחויב חברת הכבלים בהפרדה מבנית, שתכפה עליה למעשה הקמת חברת תקשורת נפרדת, בעלת הפרדה ברורה בין שתי ההנהלות (עסקית, כספית ושיווקית); הפרדה ברורה בין הנכסים של שתי החברות; והפרדה ברורה בין העובדים של שתי החברות. עד כה ביצעו הכבלים הפרדה חלקית בלבד - הפרדה בין הדירקטוריונים, הפרדה חשבונאית מלאה, והפרדה בהעסקת עובדים.

אלא שלמרות העובדה שחברות הכבלים חצו את רף 450 אלף מנויי אינטרנט כבר לפני כמה חודשים, התעכב משרד התקשורת בהטלת חובת ההפרדה המבנית על הכבלים. זאת, בניסיון לאפשר לכבלים לצבור כוח בתחרות בשוק הטלפוניה מול בזק. חברת בזק, מצדה, עתרה לבג"ץ בדרישה שיורה למשרד התקשורת, לשר ולמנכ"ל, לאכוף מיידית על חברות הכבלים את חובת ההפרדה המבנית, בשל הפגיעה בעיקרון השיוויון. כיום, חלה על בזק חובה מלאה בנושא ההפרדה המבנית.

בעבר, זכתה חברת הכבלים בהקלות בעניין זה. תחילה נקבע כי ההפרדה המבנית תיכנס לתוקפה בהגיע הכבלים לכמות של 65 אלף מנויים באינטרנט המהיר. לאחר מכן, הוגדל מספר זה שהיווה תנאי לכניסת ההפרדה המבנית בכבלים לתוקף - ל-350 אלף מנויי אינטרנט מהיר. אחר כך, הוגדל פעם נוספת המספר והועמד על 450 אלף מנויי אינטרנט מהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully