וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז גז עירערה לבית המשפט על פסילתה במכרז חלוקת הגז הטבעי

שרון קדמי

26.12.2006 / 18:30

החברה פועלת לעצור את ביצוע החלטת ועדת המכרזים לפיה חברת אמישראגז זכתה במכרז



כצפוי עירערה היום חברת פז גז לבית המשפט על פסילתה במכרז חלוקת הגז הטבעי. בפנייה לבית המשפט המחוזי בירושלים, ביקשה פז גז באמצעות משרד הרצוג-פוקס-נאמן, בקשה לצו ביניים דחוף על מנת לעצור את ביצוע החלטת ועדת המכרזים לפיה חברת אמישראגז זכתה במכרז.



בראשית השבוע הודיע משרד התשתיות, כי חברת אמישראגז זכתה במכרז חלוקת הגז הטבעי. למכרז ניגשו שלוש מתמודדות: אמישראגז, פז גז שנפסלה עקב אי עמידה בתנאי המכרז בשל החזקות החברה האם פז בבית הזיקוק באשדוד (מה שמנוגד לחוק משק הגז הטבעי), וקבוצת 10 גז - חברות אלקו, אמנת, א.פ.ס.ק. ולסיקו, שלא טיפלו בעבר בגז טבעי אלא בגז המיועד לבישול בלבד. פז גז צפויה לערער על פסילתה. היקף מכרז החלוקה מוערך ב-20-15 מיליון דולר. מדובר במכרז הראשון שמסתיים לאזור דרום מישור החוף והשפלה.



פז גז מבקשת להוציא צו ביניים על מנת שתוכל לעתור נגד החלטת ועדת המכרזים לבית המשפט. בפנייתה כתבה החברה, כי "מתגנב למעלה מחשש, כי לא רצון תם עומד מאחורי 'חיפזון' זה בו החלו לפתע המשיבים לפעול, כי אם רצון לנסות ולקבע עובדות בשטח, אשר ימנעו בירור ענייני של עתירה זו באמצעות יצירת מציאות בלתי הפיכה. שכן אחרת, לא ברור מדוע הופך מכרז, אשר לקח קרוב לחצי שנה להחליט בו על ההצעה הזוכה, לבהול כל כך לקידום לפתע, וזאת מבלי להמתין אפילו מספר ימים אשר נתבקשו על מנת לאפשר למבקשת הזדמנות הוגנת לבירור שאלת ההחלטה לפסול את השתתפותה במכרז וזאת מבלי אפילו לבדוק, שזוהי ההחלטה הקיצונית והדרסטית ביותר אותה ניתן היה לקבל".



על פי חוק משק הגז, חברה המחזיקה בבעלות בית זיקוק אינה יכולה להחזיק בתשתיות הולכה או חלוקת גז טבעי. מאחר שפז, שרכשה באחרונה את בית הזיקוק באשדוד, מחזיקה ב-50% מחברת פז גז יחד עם משפחת בן ש"ך באמצעות חברות פטרול-גז, המחזיקה ב-50% הנותרים, נוצרה בעיה משפטית שהביאה כאמור לפסילתה.



מחוות דעת שהוגשה על ידי פז גז למשרד התשתיות עולה, כי השאלה המרכזית היא השליטה בחברה. מחוות הדעת עולות כמה אפשרויות, בהן הקמת חברה חדשה על ידי פז גז, העברת שליטה לצד שלישי והוצאת מנכ"ל פז מכל נגיעה בנושא הגז הטבעי. בעתירה נטען, כי הפתרונות אותם הציעו לוועדת המכרזים על מנת שתוכל לעמוד בתנאי המכרז מספקים וכי הם לא נתקבלו מסיבות שאינן ענייניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully