וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדקים בין חברי ועדת בכר: יוסי בכר נוטה להתנגד ליוזמתו של ידין ענתבי לתת העדפה לבנקים הקטנים

שלומי שפר

26.12.2006 / 20:06

נגיד בנק ישראל עדיין לא החליט אם נכון לאפשר לבנקים הקטנים להיכנס לייעוץ הפנסיוני לפני הבנקים הגדולים



האם מתחילים להיווצר סדקים בין חברי ועדת בכר? ככל הנראה התשובה לכך חיובית. מנכ"ל האוצר הנוכחי, יוסי בכר, שאף עמד בראש הוועדה שמטרתה היתה לערוך רפורמה בשוק ההון הישראלי, נוטה להתנגד ליוזמתו של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, לתת העדפה מתקנת לבנקים הקטנים ולאפשר להם להיכנס לייעוץ פנסיוני לפני הבנקים הגדולים. עם זאת, לשניים צפויה פגישה נוספת השבוע, לפני שבכר יפרוש מתפקידו בתחילת ינואר 2007.



בקרב חברי הוועדה מורגש תסכול מסוים נוכח העובדה שהבנקים הגדולים "עבדו עליהם". הוועדה סברה כי ההוראה למכור את קופות הגמל לפני שנכנסים לתחום הייעוץ הפנסיוני תטיב עם הבנקים הקטנים. הוועדה סברה כי הבנקים הקטנים מנהלים פחות נכסים ולכן יוכלו למכור את הנכסים בקלות, ואילו הבנקים הגדולים שידרו מסר לפיו הם יתקשו למכור את קופות הגמל ולכן ייקח להם זמן רב עד שייכנסו לתחום הייעוץ הפנסיוני. בפועל, הבנקים הגדולים הצליחו למכור הנכסים במהרה, עוד לפני הבנקים הקטנים והם מוכנים ליהכנס לתחום הייעוץ הפנסיוני.



ענתבי, שהיה האיש שכתב את מסקנות ועדת בכר, מסתמך בדבריו על כך שחוק בכר איפשר לו גמישות במתן אישורים לכניסה לתחום הייעוץ הפנסיוני. לכן, הוא סבור כי כיוון שישנה ריכוזיות בענף הבנקאות, יש סיבה מספקת לתת לבנקים הקטנים קדימות בכניסה לתחום. בכר לעומתו, סבור כי על אף שהבנקים הגדולים לכאורה הוליכו שולל את האוצר, החוק איפשר להם לתת ייעוץ פנסיוני אחרי שיימכרו את הקופות ולכן יש לאפשר להם לבצע זאת ולא להעניק אפליה מתקנת לבנקים הקטנים. עם זאת, בכר עדיין לא קיבל החלטה סופית בעניין.



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי אף הוא לקבל בקרוב החלטה בעניין, לא לפני שיוועץ עם המפקח על הבנקים החדש, רוני חזקיהו, שייכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully