וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד משפטי לטבע: בית המשפט לערעורים בוושינגטון קבע כי הפטנט על הזיפרקסה תקף

עומרי כהן

26.12.2006 / 20:31

נדחה הערעור של טבע וד"ר רדי'ס על החלטת בית המשפט המחוזי; מכירות התרופה הסתכמו אשתקד ב-4.2 מיליארד ד'



בית משפט לערעורים בוושינגטון בירת ארה"ב דחה היום את ערעורן של הישראלית וד"ר רדי'ס ההודית, על החלטת בית המשפט המחוזי בנוגע לתקפותו של הפטנט על תרופת ה-Zyprexa של חברת אלי לילי. בית המשפט לערעורים קבע, כי לא נמצאה כל טעות בהחלטתו של בית המשפט המחוזי לאשר את תקפותו של הפטנט על התרופה, אשר עתיד לפקוע רק באפריל 2011.



הזיפרקסה לטיפול בסכיזופרניה היא התרופה הבכירה של אלי לילי. אשתקד הסתכמו מכירות התרופה בכ-4.2 מיליארד דולר - 29% מסך הכנסותיה של אלי לילי ב-2005. בעבר ניסו טבע וד"ר רדי'ס לערער על תקפותו של הפטנט, אולם בסיומו של הליך משפטי בן שנה, קבע בית משפט מחוזי בוושינגטון כי הפטנט על התרופה תקף ומנע בכך השקת גירסאות גנריות זולות יותר מצד טבע וד"ר רדי'ס. היום נחלו שתי החברות הפסד משפטי נוסף, כאשר בית משפט לערעורים דחה את ערעורן והותיר על כנה את החלטת בית המשפט המחוזי.



למרות ההפסד המשפטי, עולה כעת מניית טבע ב-0.4% למחיר של 31.5 דולר. כך, שעל פי תגובת השוק, ניתן כנראה להניח שההפסד לדעת המשקיעים היה צפוי.



בתקופה האחרונה חשף ה"ניו יורק טיימס" מספר שערוריות הקשורות לשיווק הזיפרקסה בארה"ב. הניו יורק טיימס טען, כי אלי לילי סיפקה לרופאים, במשך לפחות שנה, מידע הנוגע לעלייה ברמת הסוכר בדם של המטופלים בתרופה, אשר לא תאם את הנתונים של החברה עצמה. גילוי זה הגיע ימים ספורים לאחר שהטיימס חשף כי אלי לילי עודדה רופאים לרשום זיפרקסה למטופלים שכלל לא סבלו מהמחלות שבהן נועדה לטפל.



מסמכים שחשף העיתון מתארים עיקריו של קמפיין קידום מכירות רב שנתי של זיפרקסה, בו החלה אלי לילי בשנת 2000. במסגרת הקמפיין, הורתה החברה לנציגי המכירות שלה להציע לרופאים לרשום את התרופה זיפרקסה למטופלים מבוגרים עם תסמינים של שיטיון (דימנציה). זאת, למרות שמינהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב, מעולם לא אישר את השימוש בזיפרקסה לטיפול בדימנציה או בפסיכוזות הקשורות בדימנציה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully