וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההאטה בשוק הדיור בארה"ב: קרנות הנדל"ן עלו ביותר מ-30% השנה

סוכנויות הידיעות

26.12.2006 / 20:54

בכך הפכו קרנות הריט למגזר שמניותיו רשמו הביצועים הטובים ביותר ב-2006, לפי "וול סטריט ג'ורנל"



קרנות הנדל"ן (REIT) בדרכן להיות המגזר שמניותיו רשמו את הביצועים הטובים ביותר בארה"ב בשנת 2006, למרות הסימנים של פקיעת בועת הנדל"ן לדיור בארה"ב. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מדד קרנות הריט של מורגן סטנלי קפיטל אינטרנשונל (MSCI) עלה מתחילת השנה ביותר מ-30%, לעומת עלייה של 13% שרשם מדד S&P 500 באותה התקופה.



מניות קרנות הריט נהנו בשנה החולפת ממבול של מיזוגים ורכישות במגזר, אשר הזניק את מחיריהן, כמו גם מתחזיות לעלייה בשיעור הנכסים המושכרים ודמי השכירות. איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב (NAR) העריך מוקדם יותר החודש כי היקף העסקות בשוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב יגיע השנה לשיא של כל הזמנים. היקף עסקות הנדל"ן המסחרי בארה"ב הסתכם בעשרה החודשים הראשונים של השנה, ביותר מ-236 מיליארד דולר, לעומת עסקות בהיקף של 231.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי נתוני NAR. העסקה הבולטת ביותר של השנה היתה רכישת אקוויטי אופיס, קרן הנדל"ן המשרדי הגדולה ביותר בארה"ב, על ידי קרן ההשתלטות בלקסטון תמורת כ-20 מיליארד דולר.



קרנות ריט הוקמו לראשונה בארה"ב בשנות ה-60, ובשנים האחרונות התפשט הדגם למדינות נוספות ברחבי העולם, כולל ישראל. הזינוק שרשמו קרנות ריט בארה"ב השנה, בא אחרי ביצועים תנודתיים שלהן בשנים האחרונות. לאחר בשנת 2002 הניבו תשואה של 4.5%, עלו הקרנות בשיעור של 30% עד 40% בשנים 2003 ו-2004, ואילו בשנה שעברה הניבו תשואה של 12%.



מרבית המומחים בתחום קרנות הריט צופים שנה חזקה נוספת לקרנות ב-2007. בנק ההשקעות גולדמן סאקס העריך בחודש שעבר כי תימשך ההתאוששות בשיעורי התפוסה ובמחירי השכירות בתחומי הנדל"ן המשרדי והתעשייתי עם חוזים חכירה לטווח ארוך. דו"ח שפירסמה חברת המחקר מורנינגסטאר בסתיו ציין מספר גורמים נוספים הפועלים לטובת קרנות הריט, בהם מחירי הבתים הגבוהים אשר מחייבים יותר אנשים לגור בשכירות, ומגדילים עקב כך את הביקוש בשוק זה. עוד ציינה מורנינגסטאר כי המחירים הגבוהים של סחורות הנדרשות לבניית נכסים חדשים הגבילו את היצע הבניינים החדשים.



בשנה האחרונה גברו הסימנים כי בועת הנדל"ן לדיור בארה"ב - שמימדיה תפחו ב-10 טריליון דולר בתוך שבע שנים, לפי נתוני הבנק הפדרלי - פוקעת וכי הקריסה בשוק הנדל"ן החלה. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב נפל ב-9.7% בשנה שהסתיימה בספטמבר - הירידה החדה ביותר מאז שנת 1970, ולפי תחזית איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב צפויה התאוששות במכירות הבתים החדשים רק ברבעון הרביעי של שנת 2007. במהלך הקיץ האחרון נסק מספר הבתים הקיימים העומדים למכירה בארה"ב לשיא של 13 שנים, והבטחון בענף הבנייה בארה"ב נפל בספטמבר לשפל של 15 שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully