וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: משרד המבקר העביר לעיון הפרקליטות טיוטת דו"ח בפרשת אולמרט והבית בכרמיה

יואב יצחק/Nfc

26.12.2006 / 21:43

כך השיב היועץ המשפטי לממשלה ל-Nfc; לפי ממצאי המבקר, קיבל אולמרט מאות אלפי דולרים כשוחד



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מאשר במכתב תשובה ששיגר ל-Nfc, כי משרד מבקר המדינה העביר לעיונה של הפרקליטות טיוטת דו"ח בפרשת כרמיה. הטיוטה הועברה לפני שבועות אחדים והיא כוללת את ממצאי בדיקת משרד מבקר המדינה - בדיקה שנפתחה בעקבות תחקיר Nfc. על פי הממצאים, קיבל אולמרט שוחד בהיקף של מאות אלפי דולרים בפרשת רכישת הבית ברחוב כרמיה בירושלים.



טיוטת הדו"ח הוגשה בהתאם לסעיף 14ג' לחוק מבקר המדינה, המחייב את המבקר להעביר לידיעת היועמ"ש מידע המעלה חשש לעבירה פלילית. וכך נהג המבקר גם הפעם.



הודעת המבקר שוגרה היום ל-Nfc בתגובה לפנייתם, לפיה לא דייק מזוז כשטען כי העדכון האחרון שניתן על ידי המבקר הינו רק עד אותו שלב בחודש אוגוסט 2006 - בפגישה שהתקיימה בין השניים, שבה השתתפו מזוז, מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, ובכירים נוספים משני הצדדים.



בעקבות זאת השיב עתה היועמ"ש, באמצעות עוזרו, עו"ד רז נזרי: "בעקבות פנייתך האחרונה נערכה בדיקה, ממנה עלה, כי אכן מר בורובסקי (ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, יועצו של המבקר) פנה לפני מספר שבועות אל המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), מר יהושע למברגר, והעביר לעיונו טיוטת דו"ח בעניין שבנדון, אך מר למברגר השיב, כי רק לאחר העברת הדו"ח הסופי בעניין ייבדקו הדברים על ידי הפרקליטות".



מזוז מדגיש בהודעתו, כי "הדברים לא היו בידיעתנו, ומכאן תשובותינו הקודמות בעניין". בנוסף, חוזר מזוז על עמדתו אותה הביע גם קודם לכן, לפיה "אנו ממתינים לסיום בדיקת הפרשה על ידי מבקר המדינה וקבלת ממצאיה, וככל שבדיקה זו תעלה ממצאים בדבר היבטים פליליים בפרשה, ייבחנו הדברים על ידינו ויוחלט באשר להמשך".



מדוע נמנעים מפתיחת חקירה פלילית?



ל-Nfc נודע, כי ממצאי הבדיקה שנערכה על ידי צוות במשרד מבקר המדינה, מפלילים את אולמרט וכן שורה של אישים, בהם מהנדס עיריית ירושלים (לשעבר), אורי שטרית, היזם גיל מסטיי, וכן כמה מבכירי עיריית ירושלים.



חלק ניכר מהמידע, לרבות המסמכים הרלוונטיים, כבר הועבר לפרקליטות וללשכתו של מזוז. למרות זאת, מזוז נמנע עד כה מלהורות על פתיחת חקירה פלילית, וזאת בתואנה שהוא ממתין לפרסום דו"ח מבקר המדינה בפרשה זו.



הערה: קשר השתיקה נמשך. מרבית כלי התקשורת נמנעים מלדווח על מעשיו הפליליים לכאורה של אולמרט, בפרשת כרמיה. גם עתה, למרות שמזוז מאשר רשמית כי נתקבלה טיוטת דו"ח ממבקר המדינה, ועל אף מחוייבותם לציבור הקוראים ולאזרחי המדינה, בוחרים כלי התקשורת להימנע ממסירת דיווח.



הידיעה המקורית פורסמה באתר Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully