וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מגמה מעורבת בהובלת היצואניות; הונג קונג עלתה ב-1.5%; סיאול ירדה ב-0.6%

טלי גולדשטיין

27.12.2006 / 9:42

טויוטה עלתה ב- 1.9% לאחר דיווח על שיחות ראשוניות בינה ובין יצרנית המכוניות פורד



מגמה מעורבת נרשמה בבורסות אסיה עם סגירת יום המסחר. מגזר היצואניות רשם עליות על רקע התחזקות הדולר אל מול הין. טוקיו רשמה עלייה של 0.3%; הונג קונג טיפסה ב-1.5%; שנגחאי עלתה ב-0.6%. סיאול רשמה ירידה של 0.6% ואילו טייוואן נסגרה כמעט ללא שינוי לאחר שרעידת האדמה בעוצמת 5.9 בסולם ריכטר פגעה אתמול בחלקו הדרומי של האי.



במהלך יום המסחר, נחלש הין אל מול הדולר לשפל של חודשיים ונסחר ברמה של 119.23 ין לדולר. ין חלש תורם לעליית ערך סחורות היצואניות הנמכרות בדולרים. כעת, נחלש הדולר מול הין ב0.4% לרמה של 118.69 ין לדולר.



מגזר היצואניות היפאניות רשם עליות. סוני, ענקית האלקטרוניקה, רשמה עלייה של 1%. קאנון, יצרנית המצלמות הדיגיטליות הגדולה בעולם, הוסיפה 0.5%. הונדה רשמה עלייה של 1%. LG פיליפס הקוריאנית, יצרנית מסכי ה-LCD השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-1.2%.



יצרנית המכוניות טויוטה עלתה ב-1.9% לאחר שהעיתון היפאני "ניהון קייזאי" דיווח אתמול, כי מנכ"ל יצרנית המכוניות האמריקאית פורד נפגש עם יו"ר טויוטה במסגרת מה שעשוי להוות צעד ראשון בדרך לשותפות אפשרית.



מחיר הנפט נפל אתמול בניו יורק ביותר מ-2% - הנפילה היומית החדה ביותר זה שישה שבועות - בעקבות תחזיות לירידה בביקוש לנפט להסקה בארה"ב על רקע למזג אוויר חם מהרגיל בעונה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 61.1 דולר לחבית, ירידה של 1.31 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק - הירידה היומית החדה ביותר מאז 16 בנובמבר. כעת, נסחרים החוזים בירידה קלה לרמה של 61 דולר לחבית במסחר האלקטרוני.



חברת הנפט היפאנית ניפון אויל רשמה ירידה של 0.12%. פטרוצ'יינה רשמה עלייה של 5.4%.



חברת הטלקום הגדולה בדרום קוריאה, KT קורפ (סימול 030200.KS), הודיעה כי 6 כבלים תת ימיים שלה נפגעו ברעידות האדמה ביום שלישי. "27 מלקוחותינו נפגעו, ביניהם בנקים וכנסיות", דיווח דובר KT. "לא ידוע תוך כמה זמן נצליח להחזיר את השירותים לפעולה מלאה. מנייתה ירדה ב-3.9%. הבנקים בסיאול דיווחו על פגיעה במסחר במט"ח".



המכירות הקמעוניות ביפאן רשמו עלייה, נמוכה מהצפוי, של 0.1% בנובמבר לעומת אוקטובר. תחזיות האנליסטים היו לעלייה של 0.6%. העלייה המאכזבת מעוררת חששות כי הצרכנים היפאנים אינם מוציאים מספיק בכדי לעודד את הצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully