וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעלים פטרוכימיים השלימה גיוס הון של 700 מיליון שקל באג"ח לצורך מימון רכישת השליטה בסקיילס

אסף רותם

27.12.2006 / 11:55

פירעון ההלוואה הבנקאית יאפשר לפטרוכימיים לקחת אשראי בנקאי אם תידרש לכך במסגרת הנפקת בתי הזיקוק בחיפה



חברת מפעלים , שבשליטת מיקי פדרמן, השלימה גיוס הון גדול של 700 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים באמצעות הקצאה פרטית של איגרות חוב. את הגיוס הובילו פועלים אי.בי.אי ולידר חיתום.



מנכ"ל מפעלים פטרוכימיים, ערן שוורץ, אמר לפני כשבוע, כי תמורת ההנפקה תשמש להחזר הלוואה לבנק אותה נטלה פטרוכימיים לרכישת השליטה (49.3%) בחברת סקיילקס מידי . פירעון ההלוואה הבנקאית יאפשר לפטרוכימיים לקחת אשראי בנקאי אם תידרש לכך במסגרת הנפקתה של בתי הזיקוק בחיפה.



החברה תנפיק איגרות חוב (סדרה ב') בסך של 500 מיליון שקל צמודות מדד ונושאות ריבית שנתית בשיעור של 5.1% ואיגרות חוב (סדרה ג') בסך של 200 מיליון שקל במסלול שקלי נושאות ריבית שנתית בשיעור של 6.7%. הקרן של שתי סדרות איגרות החוב תעמוד לפירעון בשבעה תשלומים שנתיים שווים בשנים 2023-2017. עוד דיווחה החברה, כי במסגרת המכרז נתקבלו ביקושים בסך של למעלה מ-1.9 מיליארד שקל לאיגרות החוב, מתוכם למעלה מ-1.6 מיליארד שקל בריבית המינימום שנקבעה במכרז.



החברה תפעל לשם רישום איגרות החוב למסחר בבורסה בתוך 18 חודשים. עד לרישום מסחר, תשלם החברה תוספת ריבית שנתית בשיעור של 0.5%. בנוסף, תשלם החברה תוספת ריבית שנתית נוספת החל מתום 18 חודשים ממועד ההנפקה באם איגרות החוב לא יירשמו עד לאותו מועד למסחר בבורסה. בהתאם למסמכי ההנפקה, במקרה של הפחתת דירוג על ידי חברה מדרגת וכל עוד איגרות החוב לא יירשמו למסחר בבורסה ולמשך תקופת ההפחתה, תשלם החברה תוספת ריבית שנתית.



איגרות החוב האמורות יובטחו בשעבוד ראשון בדרגה לטובת הנאמן על איגרות החוב על כל המניות שמחזיקה כיום פטרוכימיים החזקות, חברה בת בבעלות ובשליטה מלאות של החברה, בחברת סקיילקס המהוות כיום כ-49.39% מהון המניות של סקיילקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully