וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשקעות הפרטית טקסס פסיפיק גרופ היא קרן ההשתלטות הפעילה ביותר ב-2006

TheMarker

27.12.2006 / 11:49

הקרן ביצעה 17 עסקות בשווי כולל של יותר מ-101 מיליארד דולר; עקפה את בלאקסטון וקולברג קראוויס רוברטס



חברת ההשקעות הפרטית טקסס פסיפיק גרופ, עקפה את בלאקסטון וקולברג קראוויס רוברטס (KKR ) כקרן ההשתלטות הפעילה ביותר ב-2006, לאחר שביצעה 17 עסקות בשווי כולל של יותר מ-101 מיליארד דולר - לפי דיווח של העיתון הבריטי "פיינשל טיימס".



הנתונים משקפים שנה מצוינת לחברות ההשקעה הפרטיות, שבה שווי העסקות עלה לשיא של 700 מיליארד דולר, יותר מכפליים מהשיא הקודם של 2005 ופי 20 משנת 1996 - כך לפי ספקית הנתונים, חברת תומסון פיינשל. גל העסקות של חברות ההשקעה הפרטיות, האחראיות לכמעט 51% מכל פעילויות המיזוגים והרכישות בעולם, עזר לבסס את העלייה החדה בשווי שוקי המניות בעולם.



טקסס פסיפיק רשמה את העסקות המסוקרות בעולם. מוקדם יותר החודש, רכשה הקרן את חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס ב-8.7 מיליארד דולר. בשבוע שעבר, טקסס פסיפיק ואפולו מנג'מנט רכשו את מפעילת בתי הקזינו הגדולה בעולם האראס, ב-17.1 מיליארד דולר; בתחילת דצמבר, חברת התיירות האמריקאית סאברה הולדינגס, בעלת סוכנות הנסיעות המקוונת טרוולוסיטי (Travelocity), הסכימה למכירתה לקבוצת קרנות השקעה פרטיות, הכוללת את קרנות ההשתלטות סילבר לייק פרטנרס וטקסס פסיפיק גרופ, תמורת יותר מ-4 מיליארד דולר; בסוף ספטמבר הסכימה יוניוויז'ן, רשת הטלוויזיה דוברת הספרדית הגדולה ביותר בארה"ב, להצעת רכש של 12.3 מיליארד דולר מקבוצת קרנות השתלטות שכללה את טקסס פסיפיק גרופ.



עד כה, אף קרן השתלטות לא ביצעה עסקות בשווי העולה על 100 מיליארד דולר בשנה אחת, הישג מזהיר של טקסס פסיפיק, אשר מעמדה הטרי כקרן ההשתלטות הגדולה בעולם עשוי לפתוח לה דלתות בקהילה הכלכלית ובמועצות המנהלים של חברות.



השגשוג של חברות ההשקעה הפרטיות צפוי להמשיך גם ב-2007, על רקע נזילות חסרת תקדים בשוק האג"ח, גיוסי הון שמנים של קרנות ההשקעה, עסקות אפשריות בתעשיות הזקוקות לארגון מחדש ומיזוג של חברות הבשלות להשתלטות בשווקים מפותחים פחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully