וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' ממשיכה בבשורותיה הטובות לישראל והעלתה גם את דירוג האשראי של הבנקים

19.12.2006 / 17:35

למרות העלאת תחזית הדירוג של הבנקים, סימו המדדים בירידות שערים.

לאחר שרשמו אתמול המדדים שיא חדש, על רקע העלאת תחזית דירוג האשראי לישראל ע"י סוכנות הדירוג פיץ', התהפכה המגמה. ירידות השערים בבורסות העולם השונות ומימושי רווחים בוול-סטריט, השפיעו גם כן על בורסת ת"א ויום המסחר נחתם בירידות שערים. בסיכום יומי, מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 100ירד ב- 0.7%, מדד יתר 30 ירד ב- 1.2% מדד תל- טק ירד ב- 1.4% ומדד ת"א נדלן ירד ב- 1.3%. מחזור המסחר הסתכם במיליארד שקל.
פיץ', יצאה גם היום בבשורות חיוביות, והעלתה את דירוגם של פועלים, לאומי והבינלאומי מ"יציב" ל"חיובי". באופן מפתיע, בשורה זו לא היטיבה עם המסחר במניות הבנקים: בינלאומי 1 ירדה ב- 0.1% במחזור של מיליון שקל, פועלים ירדה ב-0.5% במחזור של 63 מיליון שקל, לאומי ירדה ב- 0.4% במחזור של 43 מיליון ודיסקונט ירדה ב- 1.1% במחזור של 21 מיליון. מנגד, בינלאומי 5 עלתה ב- 0.3% במחזור של 2 מיליון ומזרחי עלתה אף היא ב- 0.4%, במחזור של 17 מיליון. סך הכל מדד ת"א בנקים ירד בסיום יום המסחר ב-0.4%.
דלק נדל"ן דיווחה, כי חברת הבת שלה דלק בינלאומי השלימה אתמול רכישה של 80% ממניותיה של חברה זרה המחזיקה בבניין משרדים בברלין – גרמניה. הנכס המדובר מושכר לחברה ממשלתית והוא מניב דמי שכירות שנתיים המסתכמים ב- 2.3 מיליון יורו נטו ומייצגים תשואה של 7.6% על הנכס. דלק נדל"ן ירדה ב- 2.9% במחזור של 3 מיליון.

כן פייט ביופרמה קיבלה היום אישור ממשרד הפטנטים האמריקאי לבלעדיות בשימוש בתרופת ה- CF101 לטיפול בדלקת מפרקים עד שנת 2023. בלעדיות זו הינה בעלת חשיבות עליונה לחברה, שכן ארה"ב מהווה כ- 40% משוק התרופות, ועשויה להוסיף, עקב כך, נתח לא מבוטל להכנסות החברה. כן פייט קפצה ב- 6.5% על רקע דיווח זה.

אאורה דיווחה על חתימת הסכם רכישת קרקע בשותפות עם בעליה של חברה הרשומה בהונגריה. המגרש, ששטחו כ- 28 דונם, ממוקם בעיר אגר בהונגריה והוא מיועד לבניית 300 יחידות דיור, כאשר ההכנסה הצפויה מפרויקט זה מוערכת בכ- 30 מיליון דולר. על אף העליות שנרשמו במהלך היום בעקבות הדיווח, בסיום המסחר ירדה מניית החברה ב-0.2%.

אילקס מדיקל הוסיפה היום 3.8%, לאחר שדיווחה על קבלת זיכיון מחברת CHIRON לשיווק בלעדי של מוצריה בהונגריה, רומניה ובולגריה. זיכיון זה בא בהמשך לזיכיונות שקיבלה החברה במאי 2006 להפצה ברוסיה, במדינות חבר העמים ובטורקיה.

בי קונטקט נסקה ב- 24.7%, על רקע הודעה בנוגע לרכישת אחזקות מהותיות באתרי האינטרנט "לילה" ו"מקושרים" בהשקעה של 4 מיליון שקל. החברה מעריכה שמהלך זה ימצב אותה כמובילת שוק בתחום הפלטפורמה הדיגיטלית להעברת תכנים במדיה הסלולרית והאינטרנטית.

בשוק המט"ח נותר שערו היציג של הדולר ללא שינוי, והוא עומד על 4.193. האירו, התחזק ושערו היציג נקבע על 5.520, עלייה של 0.52% בהשוואה לשערו היציג אתמול.

גם היום נרשמה מגמה מעורבת במסחר באגרות החוב. הצמודים רשמו ירידות של עד 0.3%, בין היתר בעקבות הציפייה למדדים שליליים בחודשים הקרובים. מנגד, על רקע המשך הציפיות להפחתת הריבית, ניכרת מגמה חיובית בשחרים, שרשמו עליות של עד 0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully